Skip to main content

آقای رشیدی گرامی،

آقای رشیدی گرامی،
اژدر بهنام

آقای رشیدی گرامی،
من از آنچه که در متن و در کامنتها نوشته‌اید متوجه شدم که شما "توده‌ای" بوده‌اید، در سال 1363 در بیمارستان 400 بستر کابل که ویژه اعضای کمیته مرکزی حزب دمکراتیک خلق افغانستان و مقامات رده بالای دولتی بود، بستری بودید و تحت عمل جراحی قرار گرفته و از مرگ نجات یافته‌اید.
ابوالفضل محققی به عیادت شما آمده و در حین صحبتی که با شما داشته خبر مرگ احمدشاه مسعود یا شیر دره پنجشیر و به قول شما شغال دره پنجشیر را به شما داده است در صورتی که احمدشاه مسعود در شهریور 1380 ترور شد!
معلوم نیست که شما چرا بستری بودید و در آن زمان در کدام جبهه قرار داشتید و چه مناسبتی بین شما و احمدشاه مسعود وجود داشته که آقای محققی این خبر را به شما داده و چرا و به چه مناسبتی از شما خواسته که درباره مرگ او و سربازان دلاوری که او را کشته‌اند بنویسید.

شما از آقای محققی می‌خواهید که وارد میدان بشوند به شما پاسخ بدهند و پوزش بخواهند. آیا شما به ایشان خبر داده‌اید که چنین مطلبی را درباره او نوشته‌اید؟
ایشان به چه مناسبتی "باید" پوزش بخواهد؟ چون همانند شما در افغانستان بوده؟ چون در روزنامه حقیقت انقلاب ثور کار می‌کرده؟ چون برای کار خود پول می گرفته؟ یا آنچنانکه در کامنتی نوشته‌اید برای تعطیل کردن کلاس‌های درس و مبارزه با رژیم شاه و یا به قول شما مبارزه با سامانه پادشاهی؟
آیا ایشان "باید" برای دفاع آن زمان خود از رژیم افغانستان که عده زیادی را کشته بود، پوزش بخواهد؟ چرا شما از دفاع امروز خود از سامانه پادشاهی که موجب کشتار افراد زیادی بوده پوزش نمی‌خواهید؟
آیا فکر نمی‌کنید که من و شما حق نداریم عقاید خود را بر دیگران تحمیل کنیم و حق نداریم که این "باید"ها را بکار گیریم؟ اگر ایشان مانند شما به افکار و اندیشه‌های گذشته خود پشت نکنند، چرا "باید" پوزش بخواهند؟ چون شما اینگونه فکر می‌کنید، دیگران هم محکومند که مانند شما فکر کنند؟ شما چه حقی دارید که به دیگران دستور دهید که باید این کار را بکنند و آن کار را نکنند؟
در نهایت پرسشی از شما دارم که امیدوارم پاسخ دهید:
شما می‌نویسید: "من سلطنت طلب نیستم. من هوادار سامانۀ پادشاهی هستم."
این سامانه پادشاهی چیست و چه تفاوتی با سلطنت دارد؟