Skip to main content

جواب دهان خرد کن طیب اردوغان

جواب دهان خرد کن طیب اردوغان
Anonymous

جواب دهان خرد کن طیب اردوغان به بدخواهان ترکیه
اتمام حجت اردوغان با اتحادیه اروپا

گوناز تی وی: رئیس جمهور تورکیه نسبت به درخواست اتحادیه اروپا مبنی بر تغییر قانون مبارزه با تروریسم در تورکیه شرط ورود به حوضه شنگن، سخنان صریحی انجام داد.


به گزارش گوناز تی وی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور تورکیه نسبت به بیانیه کمیسیون اتحادیه اروپا که گفته است تورکیه برای ورود به حوضه شنگن باید قانون مبارزه با تروریسم را مطابق قانون این اتحادیه تغییر دهد، واکنش تندی انجام داد.

اردوغان بیان کرد:" اتحادیه اروپا اکنون به ما می گوید که برای (برداشتن) ویزا باید قانون مبارزه با تروریسم را تغییر دهید. شما به تروریست ها اجازه برپایی چادر در کنار پارلمان اروپا را می دهید، این ذهنیت را چرا تغییر نمی دهید؟. اگر به تروریست ها اجازه برپایی چادر می دهید و آن را به اسم دموکراسی معرفی می کنید و از ما برای (برداشتن) ویزا درخواست تغییر قانون مبارزه با تروریزم را می کنید، شما به راه خودتان و ما نیز به راه خودمان ادامه می دهیم، بروید با هر کسی که می توانید به توافق برسید".

این سخنان صریح رئیس جمهور تورکیه درحالی مطرح می شود که کمیسیون اتحادیه اروپا از تورکیه می خواهد تا قانون مرتبط با جرایم سازمان یافته و تروریسم را بر مبنای دادگاه حقوق بشر و روش های کشورهای اروپا تغییر دهد.

اتحادیه اروپا از سویی پ.ک.ک را بعنوان یک گروه تروریستی شناخته و در لیست سیاه خود قرار داده است، از سویی دیگر به هواداران این گروه تروریستی اجازه برپایی چادر در نزدیکی ساختمان پارلمان اتحادیه اروپا در بروکسل را می دهد.

در ماه مارس گذشته، شماری از هواداران گروه تروریستی پ.ک.ک به هنگام سفر احمد داوود اوغلو، نخست وزیر تورکیه به بروکسل، چادری برای این گروه تروریستی در نزدیکی ساختمان پارلمان اروپا ترتیب داده بودند.

این چادر پس از اعتراض آنکارا برچیده شد، اما هواداران پ.ک.ک بار دیگر آن را برپا کردند و شهرداری بروکسل نیز طی بیانیه ای اعلام کرد این چادر تا تاریخ یک آوریل برپا خواهد ماند.

گوناز تی وی