Skip to main content

امکان شروع جنگ بر علیه اشغال

امکان شروع جنگ بر علیه اشغال
Anonymous

امکان شروع جنگ بر علیه اشغال در یکی _دو روز .
فردا ۲۴ امین سالروز اشغال شهر شوشا مهد فرهنگ آزربایجان توسط ارمنستان جنایتکار است، اما امسال با سالهای گذشته بسیار متفاوت است.

امسال شرایط جدید در مناقشه قاراباغ پدیده آمده و وضعیت بسیار مناسبی برای آزربایجان که طی ۴ روز جنگ در اول ماه گذشته میلادی مهیا شد، وجود دارد.

برخی تحلیلگران بر این باورند که ادامه جنگ ۲ـ۵ آوریل، در ۷ـ ۸ و ۹ مه تصادفی نخواهد بود. اولگ کوزنتسف، تاریخدان برجسته در این رابطه پیش بینی کرده است رهبران روسیه درحالی سرگم پیروزی های ۹ مه خواهند بود که آزربایجان طی سه روز می تواند گام های دلخواه را در اراضی (اشغالی) خود بردارد.

علاوه براین، آغاز جنگ مصادف با روز تعطیل خواهد بود و هیچ یک از ارگان ها و نهادهای بین المللی نیز نخواهند توانست به این اقدام، واکنش مثبتی انجام دهند. همانگونه که در جنگ ۴ روزه اخیر نیز شروع جنگ

شروع جنگ علاوه بر مصادف بودن با سالروز اشغال شهر کلبجر، با یک روز تعطیلی آخر هفته (شنبه) مصادف بود.

هیچ شکی نیست که اجرای عملیات های نظامی علیه دشمن، توسط ستاد مشترک برنامه ریزی می شود و با دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح اجرا می شود. موقعیت رهبری سیاسی ــ نظامی آزربایجان نیز به وضوح تنها به او وابسته است.

اما نکته قابل توجه این است که روز گذشته وزارت دفاع آزربایجان نسبت به خبرهای منتشره از سوی ارمنستان که از حمله نیروهای مسلح آزربایجان در تاریخ ۹ مه (دو روز دیگر) خبر می دهند، واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع آزربایجان آمده است رژیم سیاسی ـ نظامی جنایتکار ارمنستان در صورتی که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را انجام ندهد و بدون قید شرطی فوراً از اراضی اشغال شده آزربایجان خارج نشود، انجام اینکار (راهکار نظامی) لازم و ضروری است.

وزارت دفاع آزربایجان افزوده که ارمنی ها همانند ضرب المثل "معروف منتظر مرگ ماندن، وحشتناک تر از خود مرگ است" هر روز، هر لحظه و هر ساعت باید منتظر انجام اقدامات نیروهای مسلح مان برای آزادی اراضی اشغال شده و برپایی تمامیت ارضی آزربایجان باشند.

وزارت دفاع آزربایجان با تأکید بر آمادگی و توان نیروهای مسلح آزربایجان برای آزادسازی اراضی اشغال شده توسط ارمنی های افراطی، تصریح کرده که اگر ارمنی ها نمی خواهند کشته شوند و یا هر روز با انتظار مرگ و ترس نمی خواهند زندگی کنند، به اشغالگری پایان داده و از اراضی آزربایجان خارج شوند.

روز گذشته وزارت دفاع آزربایجان با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد که به دستور وزیر دفاع، ارتش این کشور مانور نظامی گسترده ای را برای توسعه توانایی جنگی خود آغاز کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع آزربایجان آمده است که در مانور مذکور به دنبال اعلام حالت آماده‌ باش برای واحدهای نظامی، شمار زیادی از پرسنل نظامی، همراه با خودروهای زرهی شرکت کرده و با موفقیت به مکان‌ های مشخص شده رسیدند.

بدون شک این بیانیه را می توان پیامی به ارمنستان برای آغاز جنگ حق علیه باطل در ۹ مه همزمان با سالروز اشغال شهر شوشا تعبیر کرد.