Skip to main content

عثمانی وترکان جوان و دولت

عثمانی وترکان جوان و دولت
Anonymous

عثمانی وترکان جوان و دولت ترکیه در واقع چهار نسل کشی را مرتکب شده اند1- نسل کشی ارامنه 2- نسل کشی یونانی ها
3- نسل کشی کردها 4- نسل کشی آشوری ها. که بزرگترین وفجیع ترین آن نسل کشی ارامنه بود که خود ارمنی ها از آن به عنوان جنایت بزرگ یاد می کنند.
نسل کشی ارامنه توسط پان ترکان دو دلیل عمده داشت
1- به دلیل جغرافیایی، چرا که ارمنیان همچون دیواری آهنین میان ترکهای عثمانی و ترک زبانان قفقاز واران وترکان آن سوی دریای خزر بودند، قرار گرفته بودند. در واقع ارمنی ها تنها قومی بودند که در برابر یکه تازی پان ترکان هویت خویش را حفظ کرده بودند وترک نشده بودند.
2- دوم اینکه ترکیه در آستانه تولد از دل امپراطوری چند فرهنگی ودینی وغیر ناسیونالیستی عثمانی بود. برای اینکه بتوانند کشوری یک دست وبا هویت یکپارچه وکامل ترکی درست کنند ناچار بود که اقلیتهای بزرگ در این کشور را نیز نابود کند ویا به نحوی از کشور

خود برانند.
جنگ جهانی اول فرصت مناسبی به ترکان جوان داد تا از پوشش آن برای رسیدن به مقاصد خود بهره گیرند. وسرانجام در سال 1915 طی یک برنامه از پیش ریخته شده نژاد کشی ارمنیان را به مرحله اجراء در آوردند(برنامه ای که به اعتقاد عده ای الگویی برای نازیهای آلمان در جنگ بین الملل دوم شد)
نابودی ارامنه توسط پان ترکان وترکان جوان، که خود را از نسل برتر می دانستند به شکلی دقیق ومحرمانه طرح ریزی واجراء شد. در راس این طرح محمد طلعت پاشا وزیر کشور، اسماعیل انور پاشا وزیر جنگ واحمد جمال پاشا وزیر دریاداری ترکیه قرار داشتند. اینان برای پیشبرد هدف های خود به دولت آلمان وابسته شده بودند. دولت ترکیه برای اجرای این طرح کمیته ای سه نفره تشکیل داد که اعضای آن بهاء الدین شکری وشاکر و ناظم بودند. این طرح در سال های 1923-1915 در ارمنستان غربی که تحت اشغال امپراطوری عثمانی بود به اجرا در آمد وطی آن بیش از یک میلیون از مردم بی دفاع ارمنی از زن ومرد وپیر وجوان قربانی شدند وحدود یک میلیون نفر دیگر در سراسر جهان پراکنده شدند.
منطقه قره باغ نیز از لحاظ تاریخی وحتی باستانی به ارامنه تعلق داشته و دارد و دولت آذربایجان نیز حق هیچ گونه اعمال حاکمیتی در منطقه قره باغ را ندارد. تا زمانی که تفکر پان ترکیستی وجود دارد واین تفکر در سطوح بالای قدرت سیاسی در کشورهای ترکیه وجمهوری آذربایجان به حیات خود ادامه بدهد واین فاشیستها به خاک ما چشم طمع داشته باشند، ما ایرانیان باید با کشور دوست خود ارمنستان رابطه محکمی داشته باشیم واز دوستان ارمنی خود حمایت کنیم. زمانی که رژیم ملاها سقوط کرد ما باید رابطه خود را با دوستان ارمنی خود مستحکم تر کنیم. یادمان نرفته است که در آغاز جنگ قره باغ در اوایل دهه 90 میلادی آخوندها از جمهوری آذربایجان حمایت کردند و پاسدار جنایتکار محسن رضایی به این حمایت اعتراف کرده است وگویا عده ای از پاسداران نیز در جبهه قره باغ به هلاکت رسیدند و طنز قضیه آنجاست که حیدر علی اف فاسد به ریش بلند پاسداران ونماز خواندن آنها معترض شده بود.