Skip to main content

ما بارگهِ دادم، این رفت ستم

ما بارگهِ دادم، این رفت ستم
Anonymous

ما بارگهِ دادم، این رفت ستم بر ما، بر قصرِ ستمکاران تا خود چه رسد خذلان. قطران تبریزی

آقایِ یغمایی عزیز، می‌نویسید که ایکاش آذری میبودید تا نتوانند شما را به پان فارسیزم متهم بکنند.ولی‌ باور کنید این حرفها را هر کسی‌ با هر ملیت و قومیتی بر زبان و بر قلم بیاورد، نمی‌تواند پان فارسیست تلقی نشود. همانطور که یک پان ترکیست جبراً نباید ترک و یا شهروند کشور ترکیه باشد تا مبّلغ پان ترکیزم محسوب شود.

با این معیار و منطقِ شما، آذربایجانی در هر حال محکوم است. شما با توسل به آذربایجانی بودن اجداد خامنه یی مارا ملامت کنید. آنها ( حزب‌اللهی‌ها و شاه‌للهی ها)می‌توانند با توسل به آذربایجانی بودنِ رهبران و بنیانگذاران حزب توده‌ و فدایی و مجاهدین خلق به ما ناسزا بگویند و الی‌ آخر...

بجز آن هم شما در طول عمر ۵۰۰ سالهِ ایران حتا یک زمینه (هنری، علمی‌ و قلمی ..) پیدا نمی‌کنید که آذربایجانی‌ها در آن نقش تعیین کننده نداشته باشند. پس جنایت خامنه‌ای و خلخالی‌ها را به حساب ما آذربایجانی نگذارید. مگر نه اینکه خلخالی‌ها در آذربایجان بیشتر از کردستان و ترکمنستان و مناطق فارس نشین انسان کشته است؟ آنها دست پرورده‌های سیستم سیاسی مذهبی‌ پان فارسیزم در ایران هستند و از هر آنچه که رنگ و بویِ آذری و ترکی‌ دارد نفرت دارند و تاکنون هم با بکارگیری تمام امکانات بیشمار دولتی و حکومتی به طورِ سیستماتیک در حال نابود کردن هویتِ ملی‌ و فرهنگی‌ -زبانی ملّت آزربایجان هستند. کسانی‌ که منکرِ این حقیقت هستند ،لطفا نشان دهند که برای میلیون‌ها میلیون محصلِ آذربایجانی چند مدرسه و مرکزِ آموزشی وجود دارد؟وگر نه‌ آنان برای از میان برداشتن این نابرابری و تبعیض آشکار تاکنون چه قدمی برداشته اند؟

چند کلامی نیز با هموطنان فارس زده آذری، دوستان بیش از سعی نکنید که با فداکاری و ازجان گذشتگی و خود زنی‌ بتوانید موجب رضایت خاطر هموطنان پان ایرانی‌ را فراهم آورید. سلطان محمود برای اینان شاهنامه "نوشتاند" و"عجم" زنده داشت، شاه اسماعیل صفوی نام تاریخی و نیمه افسانوی "ایران" را به امپراتوری ایران تبدیل کرد خود و جانشینانش (مانند شاه عباس و قاجار و ...) برای حفظ آن صدها سال با امپراتوری‌های غول آسایِ عثمانی و روسیه جنگیدند علیرغمِ آن آنها امروز اینچنین موردِ خشم و کینه و نفرتِ بی‌ حد و حصر اینها واقع گشته اند. اینها "هم مینیب هم دانلایان لاردیلار۹ (هم سوارت میشوند و هم تو را مذمت و سرزنش کنندگانند.