Skip to main content

جناب اقای ..تبریزی.... من

جناب اقای ..تبریزی.... من
ناصر کرمی

جناب اقای ..تبریزی.... من آریا پرست و پان آریا نیستم، اصول جوهر اصلی پان ایرانیسم از گذشته تا به امروز پرستیدن و برتری طلبی نژادی و قومی نبوده، بلکه عکس العمل ایرانیان در مقابل تهاجم پان ترکیسم و پان عربیسم است.

از این گذشته نام ایران یعنی سرزمین ایرانیان و آریایی ها، سابقه هزاره ها سال دارد، و تغییر پذیر نیست. در کنار ایرانی تباران در جغرافیای سیاسی ایران امروز از مردمان مهاجر دیگر از جمله مردمان تُرک و اقلیّت عرب در اهواز هم زندگی میکنند که از حقوق مساوی مانند ایرانیان برخوردار هستند،

در آلمان، در فرانسه، در انگلستان، در کشورهای اسکاندیناوی و در اغلب کشورهای جهان امروز مردمان غیربومی بسر می برند، امّا آیا نام این کشورها و تاریخ و فرهنگ آنها با مهاجرت مردمان دیگر زیر سئوال میرود ؟ بطور یقین نه!.

شما بهتر از هر کسی دیگری میدانید، که فعالیّتهای مردمان تُرک تبار و اقلیّت عرب در اهواز به منظور همزیستی مسالمت آمیز و کسب حقوق زبانی و فرهنگی نیست، بلکه چنین می پندارند، که جغرافیای ایران فرشی است بی صاحب و بدون نگهبان و میخواهندآنرا پاره پاره و بخشی از آنرا بنام خود ثبت کنند، این مردمان عاملین همان پان ترکیسم و پان عربیسم ناسازگار بوده و هستند.

ظاهرأ شما هم مانند ما حداقل نیم قرنی از روزگار را گذرانیده اید، ولی بااین تجربیات از تاریخ جهان پیرامونی خواهان یک کشوری بنام کرهء زمین هستید، کاملأ شعارگونه و تخیلی و امری ناممکن است. همین اینکه شما سنگی را وسط می اندازید که مطابق با دوران تکاملی و واقعیبتهای تاریخی و راسیونال نیست، به یک آنارشیسم در اندیشه گری و موضع گیریهادر شرایط کنونی ایران بوجود می آورد که بسود بد خواهان و استمرار نظام جمهوری اسلامی است.

در جهان بینی سوسیالیسم دو نظر و دیدگاه وجود دارد، یک سوسیالیسم تخیلی و یک سوسیالیسم علمی که متأ سفانه شما در ردیف و در جبههء سوسیالیستهای تخیلی قرار میگیرید.

از شما چه پنهان من در ایران به جرم مارکسیست بودن آنهم در احزاب و سازمانهای رادیکال و مسلانهء آن از کار در آموزش و پرورش اخراج و در واقع به جرم "ملحد و محارب" و قیام برعلیه جمهوری اسلامی و تضعیف روحانیّت"،فاز اولیّه اعدام من صادر شده است. که مدارک کافی از وزارت آموزش و پروش استان فارس و هیأت تجدید نظر گزینش وزارت کشور در تهران در اختیار من هست. بنا بر این با دیدگاه مارکسیسم و سوسیالیسم هم چندان بی خبر نیستم.

نازیسم و فاشسیم در اروپا ازعثمانیان آموختند که چگونه با مخالفان خود بر خورد کنند، نازیسم پاک سازی یهودیان را به روش پاک سازی ارمنیان و دیگر مردمان از سوی تُرک تباران آموختند. شما بجای اینکه نگران پان آریانیسم ما باشید، در مقابل اسلامگرایی مجدد و نئوعثمانیسم هم تباران تُرک خود و دیدگاه واپسگرایی هم استانی های تُرک آذری خود بپردازید، ایرانیان را لازم به راهنمایی نیست، ایرانیان خود هدایتگر و رهنمود دهندهء تاریخ هستند.