Skip to main content

جامعه ای که زبان شناسان و

جامعه ای که زبان شناسان و
ناصر کرمی

جامعه ای که زبان شناسان و باستان شناسان آن افرادی مانند آ.ئلیار و خانم هایده ترابی باشد مایه بدیختی و فقر و قحطی در حوزه های اندیشه ورزی و خردگرایی و دانش پژوهشی است و جز عقب ماندگی و خرابی و رواج کینه و نفرت و عوامفریبی پیامد دیگری نخواهد داشت.
طبق اصول دمکراسی و مطابق با اصل پژوهشی علمی در هر زمینه ای لازم هست که آقای آ. ئلیار و خانم ترابی مدارک تحصیلی و کارشناسی خود را در مواردی که ادعا میکنند به خوانندگان در پانویش همین مصاحبه بگذارند.
از انجا که تحلیل های خانم ترابی مانند تحلیل های حسین الله کرم سپاه پاسدار در مورد کوروش بزرگ میباشد، میتوان برداشت کرد که مدارک این خانم مانند مدارک تحصیلی و درجه و رتبه گرفتن حسین الله کرم از سوی علی خامنه ای هست و چیزی فراتر نیست.

از سویی دو دانشگاه گوتینگن و ماربوگ آلمان که خانم هایده ترابی در آنها درس خوانده و زبان آکدی آموخته، هیچکدام فاکولتت و بخش زبان شناسی آنهم زبانهاب باستانی و از همه مهمتر آکدی را ندارند. بنابر این خانم ترابی لطفأ کُدها و شماره های پژوهشی و مجوزی که شما در دانشگاههای آلمان دارید را اعلام کنید.
دانشگاه شیگاگو هم جای یک پان تُرک و ایران ستیز عوام فریب و قشری نگر مانند خانم هایده ترابی نبوده و نیست، دانشگاه شیگاگو در پژوهش و باز سازی و معرفی تاریخ ایران باستان سهم بسیار بزرگی دارد و ایرانیان مدیون این دانشگاه و جوامع اروپایی و دمکرایتک بوده و هست.
خانم هایده ترابی گرامی ایران ستیزی از هر نوشته و کلام شما در فضای سایبری و حضوری دست هم تبار خود علی خامنه ای و داعشی ها را از پشت بسته است، متأسفانه این ایران ستیزی نه فقط برای شما بلکه برای بسیاری از هم تباران شما به یک بیماری و به یک بحران روحی، فرهنگی، اجتماعی و بسیار تحقیر آمیز تبدیل شده است، بفکر سلامتی خود باشید، زیرا شما کوچکترین تأثیری بر مسائل نخواهید گذاشت.
خانم هایده ترابی شما کجا و پرداختن و نقد نیچه، هایدگر و کوروش و نوک زدن به تاریخ ایران باستان و تمدنهای شش گانه بین النهرین و گذاشتن نام خود در کنار پژوهشگران کجا ؟ شما حداقل در مورد حقوق زنان قدم بردارید و تحقیق کنید که در حرمسراهای شاهان و سلطانهای صفوی و قاجار و عثمانیان بر زنهای به برده گرفته چه گذشته است، شما و آقای آ. ئلیار به بحرانهای فرهنگی، دیدگاهی، اجتماعی و خشونت و خونخواری و عقب ماندگی جوامع تُرک تباری بپردازید .
شما تلاش کنید و تحقیق کنید که چگونه شترها چندین روز بدون آب و خوراک میتوانند زنده بمانند ؟
متأسفانه افکار شما در مرز همان کوچ گری و قبیله ای بدون قانونمندی توان رشد فراتر را ندارد.
از برداشت های شما کاملأ روشن است که شما از جوامع بایلی و آشوری و آکدی کمترین اطلاعات را دارید، در اینجا جای آن نیست که بر یکایک اشتباهات شما انگشت گذاشته شود، فقط آن 14 سطری که در زمان خاندان پهلوی به منشور کوروش بزرگ افزوده شده است، نتیجهء تحقیقات جدید در باز شناختی این منشور و برداشت بیشتر از واژه های آکدی و آشوری بوده است و هیچگونه تقلبی در آن نیست. چرا که گاهی اوقات فقط یک واژه بیانگر یک پروسهء تحولات است که در 10 صفحه هم جا نمیگیرد. خطوط تصویری که حجمی بزرگتر را خواهد داشت.