Skip to main content

.

.
Anonymous

جناب محترم آقای یوسف آذربایجانی. در اصل موضوع با تو همفکرم. باید صدها و هزاران سمینارهای این نوعی برای رهائی از ستم ملی برگزار شود. در این مورد هیچ شک و شبهه نیست. اما چطور و با کی خیلی مهم است چنانکه جنابعالی هم به آن تا حدی اشاره کردید. قبلا در پاسخ به آقای محترم الف هم نوشتم قبل از اینکه از چاهی به چاه دیگر بیفتیم باید خیلی دقت کنیم و به پروژه پارلمان آذربایجان جنوبی در کپنهارک را بعنوان درس عبرت ذکر کردم. اگربا این توصیف به موضوع سمینار استکهلم بپردازم معلوم میشود دو موضوع اصلی از طرف برگزارکنندگان سمینار رعایت نشده است. اینکه این سمینار نه پایه علمی و نه پایه سیاسی داشته است. اگر به روایت جنابعالی بسنده کنیم گردهمائی یک افتضاح تمام معنا بوده و باعث این شکست هم مدیر و حمایت مالی کنندگان این سمیناره.....

..... خوب اگر علل این ناتوانی را موشکافی کنیم میبینیم که آقای هیت مدیر انستوی مطالعات تبریز هرگز تجربه چنین سمینار به وسعت به این بزرگی نداشته. ناگفته نماند که جو علوم سیاسی و محیط عملکرد سیاسی در آنکارا خیلی با سایر کشورها فرق میکند. بنابرین تکیه به تجربیات خود در این ضمینه نیز بی ثمر میماند. ثانیا بر اساس مصلحت دولت آنکارا محل سمینار باید دور از مرزهای آن دولت میبود. با توجه به شرایط حاکم جناب آقای هیت بطور اشتباه تدارک ومدیریت این امر خیلی مهم را به کسی واگزار میکند که نه تجربه علمی در بخش علوم سیاسی دارد و نه پایگاه سیاسی. حالا چرا این اشتباه رخ میدهد خود حتما یک داستان دیگری دارد. اما نتیجه این اشتباه خواسته و ناخواسته بنوعی به تمسخر کشیدن حرکت ملی آذربایجان شد و ملت ما لایق اینجور بازیها نیست که دهها هزار یورو جهت افزایش بی اعتمادی در جنبش هزینه شود. آقای یوسف سوال من از جنابعالی این است چه کسی از این کارهای کم ارزش بهره مند میشود؟ آیا نوشتن یک بیانه که بقول احمدی نژاد .......چه چیزی در عمل و ذات حرکت ملی آذربایجان تغییر داد و یا خواهد داد که هزاران بیانه های قبلی نمیتوانست انجام دهد؟
آقای یوسف، بنظر تو میشد با آن هزینه کار دیگری مثل جمع آوری اکثر فعالان حرکت ملی در خارج را جهت مشورت و آشتی در استکهلم انجام داد؟
بنظر تو آیا برگزارکنندگان سمینار به شکست اهداف خود پی برده اند و یا اینکه با لجوجت تمام بر اشتباه خود پافشاری میکنند؟
امید به مبارزه بهتری در راه آزادی از ستم ملی