Skip to main content

با سلام مجدد به خدمت چنگائی

با سلام مجدد به خدمت چنگائی
Anonymous

با سلام مجدد به خدمت چنگائی عزیز که مکاتبت با شما خوش است .دوست گرامی خودتان مثالهای بسیار عالی را مطرح کرده ای اما بنظر بنده باز نتیجه ی سوئتواهم زا ارائه شده است .
بخدمتتان عرض کنم که مقوله ی ملت و پان منتسب به آن یک پدیده ی جدیدی هست که از ایام جنگ جهانی اول یعنی تقریبا صد سال خورده ای مطرح هست. یعنی سلجوقیان ، صفویان ، عثمانیان را نمی توان بعنوان پان معرفی کرد. اگر آنها پان بودند زبان فارسی را به دربارشان راه نمی دادند. پس نباید نتیجه ی غلط گرفت .

در اصل مسئله ی آنها حکومت کردن به هر نامی به هر شیوه ای به هر قیمتی بوده است.
و اما مطرح کردن پانفارسیسم از طرف ما در ایران نباید موجب شود که ما برای خفه کردن طرف مقابل زود دنبال پانهای خیالی دیگری باشیم . بعبارت دیگر پانفارسیسم تنها متعلق به ملت فارس نیست .
ما در ایران یک اقلیت کوچکی که تحت یک هژمونی پانفارسیسم عمل می کنند ، حتما هم نماینده ی ملت فارس نیستند و چه بسا در ترکیب خود از ملتهای غیر فارس در ایران زیاد وجود دارد را پانفارس می نامیم. این پان از نظر ما عامل اصلی اصلاحات و آنتی رفرم می باشد.
بخدمتتان عرض کنم که بنیانگزاران این پان با نیت خوب از طرف آذربایجانیان بکمک بیگانگان بوده است، ولی نتیجه ی فاجعه باری را در ایران به بار آورده است ، برادر از کسروی تا جوادی من می توانم برایتان صدها پان فارس آذربایجانی را نام ببرم ، آنها واقعا فکر می کردن یکسان سازی واقعا خدمت به ایران هست . متاسفانه آنها هنوز همینطوری فکر می کنند. آنها نمی دانند زیبائی ایران در کثرت و الوان بودن ایران هست . بدین طریق این ها برای خود مقدساتی و دستگاه تبلغاتی بسیار قوی باز به کمک بیگان درست کرده اند که یکی از مقدسات زبان فارسی هست ، دومی فردوسی هست سومی......... با متوسل شدن به اینها جلو هر تغییر مثبت را گرفته اند، هر حرکت مثبت را ضد ایرانی معرفی می کنند ، هر حرف از برای حقوق ملل و انسانها در ایران را تجزیه ی ایران تلقی می کنند،یک تبلیغات سو بر علیه اصلاحات راه می اندازند که شما بهتر از من شاهدش هستید، پس وقتی صحبت پانفارس هست منظور ما ملت فارس نیست .لطفا دنبال پان های خیالی دیگر نگردیم. موفق باشید.