Skip to main content

ما جمعی‌ از فعالین استقلال

ما جمعی‌ از فعالین استقلال
Anonymous

ما جمعی‌ از فعالین استقلال طلب آزربایجانی اعلام می‌کنیم که حرکت ملی آزربایجان همانطور که از نامش پیداست یک حرکت مستقل و بدون وابستگی سیاسی و یا ملی به "ایران" یا ملت دیگرو حتی بدون وابستگی به تورکان جغرافیای دیگر است

و هر ادم عاقل حتی اگر سواد سیاسی نداشته باشد قادر است ماهیت حرکت ملی را ببیند که این حرکت آزربایجان با اینکه لایه های مختلف دارد ولی‌ بزرگترین لایه را استقلال خواهی‌ تشکیل میدهد. اگر کسی‌ متوجه این موضوع و سنگینی‌ استقلال خواهی‌ در حرکت ملی آزربایجانی ها (عرب‌ها بلوچ‌ها) نباشد در این صورت باید گفت یا از حرکت ملی آزربایجان آنالیز درست ندارد یا از حرکت ملی آزربایجان کاملا بی‌خبر است و یا اینکه قصد رواج ایران پرستی یعنی‌ تداوم اشغالگری و تداوم استعمار ملل دارد .

ما فعالیت این فعالان سمپزیم زیر پرچم و چتر ایران هیچ اعتراضی نداریم به افکار و ایدئولوژی هر کسی‌ احترام قائل شدن اساس پرنسیب دموکراسی است ولی‌ سؤ استفاده از حرکت ملی و تحریف حقوق درخواستی ملت‌ها اللخصوص ملت تورک در آزربایجان قشقایستان و تورکمنیستان را بشدت محکوم می‌کنیم . ما فعالین ملی آزربایجان با صراحت علناً اعلام می‌کنیم این سمپزیم هیچ صلاحیتی از طرف حرکت ملی آزربایجان ندارد واز طرف سمپزیم تصمیمی بنام حرکت ملی آزربایجان و زیر نام نمایندگان آزربایجان مشروعیتی ندارد .
ما استقلال طالبان اعلان می‌کنیم در زمانی‌ که هر آزربایجانی میداند که در عصر معاصر ملت ها هویت یک انسان و‌ بطبع آن هویت یک ملت از ۲ پارامتر وطن - ملیّت تشکیل شده و ملیّت" تورک "بودن با "وطن آزربایجان "بودن در هم آمیخته است نمیشود با شعار‌های زیبا این فاکتور هارا حذف کرد ما استقلال طالبان فقط به فکر استقلال ملی ملت تورک در اراضی‌ تاریخی آزربایجان و نجات تورک‌های دیگر اسیر در ایران در وطن‌های ملی خود " قشقایستان - تورکمنستان جنوبی" هستیم.
یاشاسین هویّت ملی آزربایجانی‌ها "تورک میلتی"
یاشاسین وطن ابدی و ملی تورک‌ها " آزربایجان-"قشقایستان - تورکمنستان جنوبی
یاشاسین "حرکت ملی تورکان آزربایجان" یاشاسین "حرکت ملی تورکان تورکمنستان" یاشاسین "حرکت ملی تورکان قشقایستان "
تبریز ۱۰ آذر ۱۳۹۵