Skip to main content

تعریف مدرن ملت عبارت است از

تعریف مدرن ملت عبارت است از
بهمن موحدی(بامدادان)

تعریف مدرن ملت عبارت است از منافع مشترک اقتصادی و سیاسی ساکنین یک جغرافیای سیاسی با نژادها و قومیتها و زبانها و فرهنگ های گوناگون، دیگر داشتن زبان و فرهنگ و نژادِ مشترک از ویژگی های یک ملت واحد و مشخص نیست، پس با این تعریف می توان ایرانیان را یک ملت واحد نامید و به جای ملیتها و ملتهای جعلی ایران گفت : "ملت بزرگ ایران"
اصل حق تعیین سرنوشت ملل هم هیچ تناسبی با موقعیت ساکنین ایران ندارد، نه از دیدگاه رهایی بخش مارکسیستی و نه از دیدگاه حقوقی و سازمان ملل. مقولۀ تز حق تعیین سرنوشت در مارکسیسم لنینیسم هم مربوط به کشورهای دربند و مستعمره و اشغال شده بدست قدرتهای امپریالیستی و استعمارگر است. به طور نمونه می توان به کشور ویتنام و مبارزات انقلابی بزرگ رفیق هوشی مین اشاره کرد. کشور ویتنام دراشغال دولت امپریالیستی و استعمارگر فرانسه بود. واقعاً کدام احمقی پیدا می شود که شرایط کشور مستعمره و اشغال شدۀ

ویتنام در صدسال پیش را با استانهای آذربایجان و خوزستان و کردستان و بلوچستان و مناطق ترکمن نشین ما مقایسه کند؟! این مناطق بخشی تاریخی از ایران هستند و به هیچ وجه اشغال شده و مستعمره نیستند.
باری ، رفیق هوشی مین پس از انقلاب اکتبر در روسیه و پس از خواندن "تزهای لنین" دربارۀ "مسئله ی ملی و حق تعیین سرنوشت ملل" مبارزات ضداستعماری و رهایی بخش خود را برای استقلال ویتنام آغاز کرد. هوشی مین در سال 1918 عریضه ای شامل هشت ماده به کنفرانسی از کشورهای سرمایه داری و امپریالیستی ارسال داشت و در آن خواستار شد که فرانسه حقوق مردم ویتنام را برای آزادی و دمکراسی و مساوات و "حق تعیین سرنوشت" به رسمیت بشناسد.
چپ نماها و تجزیه طلبان به ظاهر ایرانی تلاش نکنند زیر نام "تز حق تعیین سرنوشت در مارکسیسم لنینیسم" و "مردم تحت ستم" دست به تحریف بزنند و جنبش پرافتخار چپ ایران را بدنام کنند.
پس از سرنگونی رژیم ضدخلقی و فاشیستی جمهوری اسلامی، حق خودگردانی و تحصیل به زبان مادری به هموطنان شریف کُرد و تُرک و بلوچ و عرب خوزستانی و ترکمن اعطاء خواهد شد، اما وای به حال کسانی که به فکر تجزیۀ ایران بیافتند، خلق ایران کوچکترین تحرک برای تجزیه ایران را با مشت آهنین پاسخ خواهد داد و برای حفظ تمامیت ارضی ایران ، واهمه ای از بکارگیری قوای نظامی و روش های قهر آمیز ندارد.