Skip to main content

جناب ایجادی به درستی

جناب ایجادی به درستی
peerooz

جناب ایجادی به درستی میفرمایند " وابستگی ذهنی و روانی به اسطوره های ایدئولوژیک هویتی، آنچنان نیرومند است که تاریخ نمی تواند به راحتی آن را تغییر دهد. " و چرا باید اسطوره را تغییر داد ؟ " اسطوره " اگر چه نه یک " واقعه " بلکه پاره ای از تاریخ است و قابل تغییر نمی باشد.

در اینکه فیدل یک " دیکتاتور " بود و آرمان های غیر عملی کمونیستی داشت شکی نیست اما آیا باید او را هم ردیف هیتلر و استالین و خمینی دانست ؟ که " با داس طبقه برتر بر فرق طبقه های غیر کارگری و بورژوا زد " ؟ قربانیان داس " دیکتاتوری خونخوار " کاسترو چند در صد قربانیان هیتلر و استالین و مجموعه قربانیان " بورژوازی " در کره, ویتنام , لائوس, کمبوجیه , شیلی, آمریکای مرکزی, افغانستان, عراق, لیبی , سوریه و دیگر کشوری آسیا و آفریقا میباشد؟ یک صدم ؟ کمتر ؟ بیشتر ؟ و آیا تعداد قربانیان انقلاب کوبای کمونیست حتی با تعداد قربانیان

انقلاب " پینوشه " بورژوای " مورد حمله قرار نگرفته شیلی, قابل مقایسه است ؟ و اگر نه ششصد بار بلکه یکبار کسی قصد جان جناب ایجادی را بنماید و به خانه او حمله کند واکنش ایشان چه خواهد بود ؟ برای کم کردن سوالات, آیا سیب را با پرتقال و کشور های فلک زده آمریکای لاتین را با کشورهای شمال اروپا و کره شمالی را با کوبا مقایسه میکنند ؟ کوبا را باید با هائیتی و جاماییکا و پرتوریکو و همسایگان او که از نعمت آزادی و دمکراسی " بورژوایی " بر خوردارند مقایسه کرد. و در خاتمه جناب ایجادی و دیگر منتقدین فیدل کاسترو, در کدام نقطه از جهان, وضعی را به وجود آورنده اند که به قول جناب رضا علامه زاده - که قبلا هم به آن اشاره کردم - مادران شب ها سر راحت به بالین میگذارند و مطمنند که فرزندان آنها تا سطح دانشگاه مجانا قادر به ادامه تحصیل بوده, تا آخر عمر بهداشت مجانی داشته و و تمام بیماریهای واگیر های HIV تحت کنترل درآمده و حتی در کشور فقیری چون کوبا کسی از گرسنگی نمی میرد ؟ از این همه دور گود نشینان, لطفا فقط یک نفر را نام ببرید که چنین دست آوردی داشته و پس از آن به کاسترو بگویید که " لنگش کن " و " گر تو بهتر میزنی بستان بزن " . کاسترو صرفنظر از مرام و مسلک یک اسطوره است که قابل تغییر هم نمی باشد.
http://news.gooya.com/politics/archives/2016/11/220622.php