Skip to main content

من متاسفانه تا کنون با جناب

من متاسفانه تا کنون با جناب
peerooz

من متاسفانه تا کنون با جناب احمد پوری آشنایی نداشتم و از قرار معلوم ایشان اهل تبریز و تحصیل کرده دانشگاه های تبریز و سکاتلند و انگلستان میباشند. ظاهرا اکثر فعالیت های ادبی ایشان در زمینه شعر و داستان نویسی و ترجمه بوده است و به عبارت دیگر ایشان متخصص ترجمه ادبی میباشند. بهر حال مقاله موجود بررسی نسبتا جامعی از اوضاع دنیا و خطری ست که ما با آن روبروییم.

ایشان برای مقابله با این خطر میپرسند " آیا می توان کاری کرد؟ چه باید کرد؟ " و سپس " مقاومت خلاقیت است، خلاقیت مقاومت است!», " نا امیدی اولین گامی است که شخص بسوی گور بر می دارد…!".

باید منتظر ماند و دید از ۵۰ -۴۰ کامنت های مربوط به پان فارس و پان ترک و پان عرب و پان کرد چند کامنت صرف این مقاله میگردد. گمان من اینست که احتمالا هیچ و شاید این انعکاسی از حقیقت باشد. منظور اینست که با تمرکز کامل زر و زور و تبلیغات

در کف امپریالیسم نئو لیبرالی, برای خلق ۹۹ در صدی چیزی برای " مقاومت " باقی نمانده است و باید امید به " فواره چون بلند شود " بست, اگر حوضی باقی مانده باشد, بنا بر این بهتر است اقلا خود را مشغول نبرد " پان ها " کرد چون در " روز واقعه " فرقی نمیکند در کدام طبقه از کشتی تیتانیک جا خوش کرده باشیم.

ضمنا چون سیه مستی که از دست مطرب ساز میگیرد, کلمه توهش در متن و رفرانس ها, خطای تحریر است. برای معنی War Is a Racket شاید " جنگ سورچرانی ست " بهتر باشد چون Racket مهمانی ست که با تقلب و جهت منافع بسیار بر پا میشود. و " یکی از بهترین اقتصاد دانان آمریکا " در این مقاله Lester Thurow استاد اقتصاد سیاسی در MIT Sloan School of Management بود که متاسفانه در ماه مارس ۲۰۱۶ فوت کرد. کتاب " آینده سرمایه داری " او توسط عزیز کیاوند به فارسی ترجمه شده و امروزه نایاب میباشد.