Skip to main content

نه .راز پنهانی وجود نداشت

نه .راز پنهانی وجود نداشت
Anonymous

نه .راز پنهانی وجود نداشت انچه وجود داشت ودارد نادانی و درک نکردن منافع ایران است والبته برنامه مخوف دولت شوروی برای بلعیدن ازربایجان بود.دولت شوروی این جنایت تاریخی را در باره لهستان المان شرقی و اروپای شرقی نیز انجام داد .
متاسفانه هر گونه منطق و استدلال در باره پیشه وری و دولت شوروی به گوش چپ نمیرود و انها نمیخواهند بدانند که ابزار سیاست خارجی دولت شوروی شدند و این مصیب هنوز ادامه دارد .
برای فهمیدن قضیه ماباید به فاجعه انقلاب اکتبر و تاثیر مهلک تاریخی ان بویژه بر ایران تامل کننیم.
فرض پیشه وری پیروز میشد امروز ما با فاجعه ای دیگر روبرو بودیم .مانند وابسته بودن تمام عیار به روسیه و اموزش زبان روسی و زیر پرچم روسیه رفتن .نگاهی به باکو و تاجیکستان و ترکمنستان نشان میدهد که سرنوشت اذربایجان بهتر از انها نمیتوانست باشد .

مردم اروپای شرقی به رویدادهای جنگ اول و دوم و همین گونه مناسبات انها با دولت روسیه بسیار بدبین هستند و گریز از شوروی و روسیه و سوسیالیسم برای انها یک خوشبختی بشمار میاید . در دانشگاهای اروپا سیاست روس و اروپای شرقی به عنوان یک رشته تحصیلی اموزش داده میشود و در ایران و بویژه در جریانات روشنفکری عکس ان است . زمینه اصلی و فکری انقلاب سیاه 57 راباید در وجود تفکر حز ب توده فرقه و کودتای 28 مرداد و ارمان چپی جستجو کرد .