Skip to main content

در دنیا هزاران هزار مطلب وجود

در دنیا هزاران هزار مطلب وجود
peerooz

در دنیا هزاران هزار مطلب وجود دارد که من از آنها بی اطلاعم از جمله موارد زیر :
جناب دکترلطیف حسنی تحصیل کرده باکو و دبیرکل تشکیلات یئنی گاموح میباشند که مطابق گزارش ویکیپدیا " مخفف شدهٔ عبارت جنبش بیداری ملی آذربایجان جنوبی، یک گروه سیاسی تجزیه‌طلب است که برای جدایی آذربایجان ایران از کشور ایران و اتحاد آن با جمهوری آذربایجان یا تشکیل «آذربایجان واحد» فعالیت می‌کند ". حال چرا چنین شخصی به فرمایشات جناب صادق زیبا کلام استناد میفرمایند برای من قابل درک نیست, همان زیبا کلامی که گفته است:
«مدیون چکمه‌های رضا شاهیم. من معتقدم تاریخ بهترین تعیین کننده است به شرطی که تحریف نشود؛ به نظر من رضا شاه خدمات زیادی را به ایران کرد. من معتقدم که ایران مدیون دو نفر است؛ یکی شمشیر آقا محمد خان و دیگری چکمه رضا خان؛ هر چند در دوران رضا شاه فضای بسته و دیکتاتوری حاکم بود ولی همین رضا خان توانست یکپارچگی

را در ایران حفظ کند و تمامیت ارضی را حفظ کند و خدمات عمرانی زیادی را برای ما به ارمغان بیاورد».

دیگر اینکه چگونه کسی به قول کامنت نویس دیگری چنین " زهر نامه ای " در باره نژاد پرستی فارس ها مینویسد و به خاطر نمی آورد که تا ۹۰ - ۸۰ سال پیش چنین نژاد پرستی در ایران وجود نداشت تا آنکه " رضا خان " نظامی, آتاتورک نظامی را سر مشق قرار داد و اقدامات او را تا آنجا که مقدور بود کلمه به کلمه تقلید نمود و یک کلمه در مقایسه با اوضاع ترکیه و رفتار آن با غیر ترک ها اظهار نمی نمایند, یعنی فارس ها تنها نژاد پرستان ناحیه میباشند؟ نمیدانم.