Skip to main content

جناب peerooz

جناب peerooz
Anonymous

جناب peerooz

در کامنت اولیه‌ی شما چنین چیزی وجود داشت "زندانی به جای آنکه از شرایط خودش در زندان شکایت نماید ..." اما اینکه این بخش از کامنت ویرایش شده است یا چه شده است من اطلاعی ندارم! البته من نمی‌دانم در عیران‌گلوبال امکان ویرایش کامنت‌ها وجود دارد یا نه!؟ شاید هم برای از ما بهتران وجود داشته باشد که من در خصوص آن هم اطلاعی ندارم! اما به خاطر آنکه در کامنت شما دیدم چنین چیزی نوشته‌اید "زندانی به جای آنکه از شرایط خودش در زندان بنویسد ..." نوشتم که شما مثل اینکه مطلب را نخوانده ازبر شده‌اید! ایشان به صراحت نوشته است که موضوع زندان و شرایط آن، مورد بحثش نیست بلکه مبحث در خصوص «برخورد نژادپرستانه با اقلیت ملی و قومی» می‌باشد. اما نیت شما مثل این به اصطلاح تبریزی ضد تورک، تخریب ایشان بود که چرا از زندان این مطلب روشنگرانه را نوشته است چرا که شماها با اساس وجودی چنین مطالبی مشکل دارید.

اما در خصوص پیوند شما با شخص ضد تورکی به نام تبریزی:

کامنت شما در راستای تأیید کامنت تبریزی ضد تورک بود و به همین دلیل با استناد به کامنت وی نوشته بودید: "دیگر اینکه چگونه کسی به قول کامنت نویس دیگری چنین " زهر نامه ای " در باره نژاد پرستی فارس ها مینویسد ..." یعنی شما حداقل در زمینه‌ی تورک ستیزی با این به اصطلاح تبریزی همفکر می‌باشید یعنی هر دوی شما نسبت به «تورک‌ها» نگاه هیستریک و فاشیستی دارید.

شما با استناد به ویکی‌پدیای ف-ا-ر-سی که تحت کنترل رژیم ف-ا-ر-س قرار دارد نوشته‌اید:

"جناب دکترلطیف حسنی تحصیل کرده باکو و دبیرکل تشکیلات یئنی گاموح میباشند که مطابق گزارش ویکیپدیا " مخفف شدهٔ عبارت جنبش بیداری ملی آذربایجان جنوبی، یک گروه سیاسی تجزیه‌طلب است که برای جدایی آذربایجان ایران از کشور ایران و اتحاد آن با جمهوری آذربایجان یا تشکیل «آذربایجان واحد» فعالیت می‌کند ".

به رغم آنکه من به عنوان یک استقلال‌طلب آزربایجان جنوبی خود را صرفاً یک عیرانی شناسنامه‌ای دانسته و هیچگونه تعلق خاطری به عیران ندارم اما علاقمند بودم این تشکل نیز دقیق تفکری مثل من داشت و با صراحت استقلال‌طلبی خود را اعلام می‌نمود اما این تشکل در هیچ جایی نگفته و ننوشته است که من "یک گروه سیاسی تجزیه‌طلب هستم که برای جدایی آذربایجان ایران از کشور ایران و اتحاد آن با جمهوری آذربایجان یا تشکیل «آذربایجان واحد» فعالیت می‌نمایم" بلکه این مطلب از طرف سربازان گمنام عِمام ضمان و یا فاشیست‌های ف-ا-ر-س بر علیه آن نوشته شده است و شما با استناد به همان مطلب تخریبی ویکی‌پدیای ف-ا-ر-س-ی، همسو با تبریزی ضد تورک دکتر لطیف حسنی و تشکل «یئنی‌گاموح» را تخریب نموده‌اید.

جناب پیروز شما واقعاً درک مخاطبان را چه فرض نموده‌اید!؟ آیا «رضا میرپنج سوادکوهی» واقعاً با سرمشق قرار دادن آتاتورک نژادپرستی ف-ا-ر-س-ی را بر ملت‌های غیر ف-ا-ر-س عیران تحمیل نمود یا نژادپرستی ریشه در خون جماعت ف-ا-ر-س دارد و «رضا میرپنج سوادکوهی» هم با اقدامات اجرایی خود به این نژادپرستی عریان شکل رسمی حکومتی بخشید!؟ واقعاً آتاتورک که بنیانگذار جمهوری نوین تورکیه بود و در زمان خودش یکی از مدرن‌اندیشان به وضعیت تورکیه و جهان بود با «رضا میرپنج» که یک بیسواد چماقدار و نگهبان اصطبل سفارت هلند بود قابل مقایسه است!؟ البته دکتر حسنی هم فقط به یک گفته‌ی به حق صادق زیباکلام در مورد نژادپرستی جماعت ف-ا-ر-س استناد نموده است اما شما با مقایسه‌ی آتاتورک با رضا میرپنج خونخوار می‌خواهید نژادپرستی عریان جماعت ف-ا-ر-س را به پای آتاتورک بنویسید. دکتر لطیف حسنی در هزاران مورد دیگر ممکن است با صادق زیبا‌کلام مخالف باشد اما برای من سؤال است که شما چرا با بازی با واژه‌ها می‌خواهید وی را به عنوان مرید زیباکلام جا بزنید!!!؟

معنی کلماتی مانند "عنقلاب، عسلامی، عیران، عاریایی، عِمام ضمان و غیره " را نیز نه از من بلکه باید از پرفسورهای جهانی زبانچه‌ی ف-ا-ر-س-ی بپرسید که چرا قواعد نوشتاری این زبانچه اینقدر مسخره است که نوشتار آن به مسخره‎ترین فرم ممکن قابل تغییر است؟ و مهمتر اینکه در جهان مدرن کنونی چرا چنین زبان علیل و افلیج به دهها میلیون انسانی که به زبانک ف-ا-ر-س-ی تکلم نمی‌نمایند تحمیل شده است!؟

بزرگترین مشکلی که امثال شما دارید به رغم لم دادن در بستر رفاهی که کشورهای دموکراتیک غربی برایتان فراهم آورده‌اند هیچ بویی از تفکر دموکراتیک نبرده‌اید و به همین خاطر «استقلال‌طلبی» که یک خواسته‌ی کاملاً مشروع و دموکراتیک می‌باشد برایتان «تابو» می‌باشد شما اگر یک فاشیست ضد تورک نیستید لطفاً به این سؤال پاسخ دهید چرا در کشورهای پیشرفته‌ی غربی، برای مثال در کانادا، اسپانیا و ... استقلال‌طلبان را سرکوب نکرده و آنان را «مهدورالدم» نمی‌دانند!!!؟