Skip to main content

جناب peerooz

جناب peerooz
Anonymous

جناب peerooz

من به چه چیزی باید گوش دهم!!!؟ شعار نه آن واقعیتهایی که من اشاره می‌نمایم بلکه همین اشکال یا به عبارت ساده‌تر «توهم توطئه» در مبنای فکری شماست که خواست استقلال‌طلبی ملل غیر ف-ا-ر-س، بویژه ملت تورک آزربایجان جنوبی را نه خواستی درون‌زا و برگرفته از مسائل درونی جامعه‌ی عیران، بلکه خواست "تجزیه توسط ناتو" قلمداد می‌نمایید. برای مثال من به عنوان یک استقلال‌طلب آزربایجان جنوبی برای چه باید پیرو ناتو و یا این و آن باشم مگر خودم درک از واقعیتهای عیران و آزربایجان جنوبی تحت سرکوب 100 ساله‌ی فاشیسم ف-ا-ر-س ندارم!!!؟

مشکل امثال شما این است که به دلیل اشکال در مبنای فکری‌تان با حذف «صورت مسئله»، یک مسئله‌ی بسیار بزرگ را می‌خواهید فرافکنی نمایید. برای ما فعالان حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی می‌گویید از خواسته‌هایتان عدول نمایید چون خم به ابروی عیرانِ تحت سلطه‌ی فاشیسم ف-ا-ر-س می‌آید.

نه کامنت‌های من بلکه کامنت‌های شما مملو از «به حاشیه رفتن» می‌باشد من به عنوان یک فعال حرکت ملی آزربایجان چارچوب فکری مشخصی دارم اما شما به دلیل مشکل داشتن با اساس وجودی چنین حرکتی می‌گویید خود را فدای عیرانِ تحت سلطه‌ی فاشیسم ف-ا-ر-س بنمایید اگر دنیا می‌خواست طبق تفکر شما پیش برود اکنون نزدیک به 200 کشور در سازمان ملل متحد وجود نداشت و یوگسلاوی سابق به 7 کشور تقسیم نشده بود. در حالیکه کشورهایی که فرو پاشیده‌ و به چندین کشور تقسیم شده‌اند از قبیل شوروی و یوگسلاوی، روزی تصور تکه و پاره شدن را نمی‌کردند.

رضا میرپنج سوادکوهی فقط یک بار به دیدار آتاتورک رفته و شما قصور تمامی استبداد و خفقانی که وی بر عیران حاکم نمود را بر گردن سرمشق گرفتن از «آتاتورک» می‌گذارید اما «رضا میرپنج سوادکوهی» به دلیل سابقه‌ی نظامیگری یک چماقدار خوانخوار بوده است. «رضا میرپنج سوادکوهی» در دیدار با «آتاتورک» گویا به هر دلیلی چند کلمه تورکی صحبت نموده است، شاید مقداری تورکی دست و پا شکسته از کسی و یا به هر طریقی یاد گرفته باشد و هیچگاه هم نگفته من تورک هستم. حتی وی از نظر خونی هم تورک باشد همانگونه که گفتم از نظر فکری یک ضد تورک بوده که به خون تورک‌ها تشنه بوده است. تورک بودن چنین کسی غیر از پایه‌گذاری استعمار و استثمار آزربایجان جنوبی توسط فاشیسم ف-ا-ر-س به چه درد تورک‌ها خورده است!!!؟ مقایسه‌ی «تورکیه‌ی آتاتورک» با «عیران رضا میرپنج» صرفاً ناشی از بی‌اطلاعی و یا چشم‌پوشی شما از واقعیتهای دو جامعه‌ی عیران و تورکیه دارد. آتاتورک یک رهبر سکولار بوده که به دلیل هدایت تورکیه به سمت پیروزی در جنگ حیاتی چاناق‌قلعه به شخصیتی کاریزماتیک در بین تورک‌ها تبدیل شده بود و مثل «رضا میرپنج سوادکوهی» نگهبان اصطبل سفارت هلند و سردسته‌ی دستجات عزاداری نبوده است که با توطئه‌ی انگلیسی‌ها تاج عاریه‌ای پادشاهی عیران بر سرش گذاشته شود. یعنی «آتاتورک» یک رهبر کاملاً «خودساخته» بوده است اما «رضا میرپنج سوادکوهی» شخصیتی علم شده توسط استعمارگر پیر، انگلیس. ربط دادن استبداد و خفقانی که «رضا میرپنج سوادکوهی» با نابود نمودن قانون مشروطیت در عیران انجام داد به آتاتورک، صرفاً یک فرافکنی از سوی تورک‌ستیزانی مثل شما جهت فرار به جلو، برای لاپوشانی واقعیت استعمار و استثمار ملت‌های غیر ف-ا-ر-س، علی‌الخصوص ملت تورک آزربایجان جنوبی از سوی امثال شما می‌باشد. اگر اندکی واقع‌بین باشید «رضا میرپنج سوادکوهی» با نابود نمودن قانون مشروطیت، پایه‌گذار ظهور هیولای ولایت وقیح چند دهه بعد در عیران شده است. یعنی مصائب امروز جامعه‌ی عیران ریشه در گذاشته شدن تاج عاریه‌ای پادشاهی عیران توسط انگلیسی‌ها بر سر «رضا میرپنج سوادکوهی» دارد که شما به دلیل هضم شدن در نژادپرستی ف-ا-ر-س-ی می‌خواهید این واقعیت غیر قابل انکار که نژادپرستی و استبداد ریشه در خون جماعت ف-ا-رس دارد را با ربط دادن به اشخاص بی‌ربطی مثل «آتاتورک» کتمان نمایید. دولت-ملت ف-ار-س در آن زمان نه با سرمشق‌گیری «رضا میرپنج سوادکوهی» از «آتاتورک» بلکه با توطئه‌ی انگلیسی‌ها ساخته شد که اساس حکومت رضاخانی بر مبنای «تک ملت ف-ا-ر-س»، «تک هویت ف-ا-ر-س-ی» و «تک زبان ف-ا-ر-س-ی» گذاشته شد که این عامل سبب به استعمار و استثمار درآمدن ملت‌های غیر ف-ا-ر-س، بویژه ملت تورک آزربایجان جنوبی، که به لحاظ تاریخی تأثیرگذارترین ملت در عیران بوده است شد.

"قاصد تورک‌ ستیز و مأمور معذور" نیز برآمده از توهم توطئه‌ی شما نسبت به من می‌باشد. شما اگر نمی‌خواهید «مأمور معذور» خطاب شوید به خودتان هم هرگز این اجازه را ندهید که به راحتی به دیگران اتهامات واهی وارد نمایید چرا که این کاری نیست که فقط شما قادر به انجامش باشید بلکه باید ملتفت باشید دست بالای دست بسیار است!