Skip to main content

به کاربر گرامی ....جهان.. شما

به کاربر گرامی ....جهان.. شما
ناصر کرمی

به کاربر گرامی ....جهان.. شما سئوالاتی را مطرح کردید که پاسخ آن براستی فقط در نوشتاری طولانی باید داده شود امّا بطور بسیار مختصر:
1- در مقابل ترور دیروز در استانبول ترکیه، تا کنون 118 نفر سیاستمدار دستگیر شده اند و حتمأ همه از طرفداران حزب طرفدار کُردها در ترکیه هستند، که این دستگیری ها همچنان ادامه خواهد داشت. آیا فکر نمیکنید که چنین ترور هایی را خود حکومت اسلامگرای ترکیه به رهبری اردوغان سامان داده است تا این حزب خلق ها طرفدار کُردها را ریشه کن کند، و با دستگیری و اخراج نمایندگان انتخابی مردم کُرد در پارلمان این کشور، برنامه رفرم یعنی از سرگیری اعدامها را در قانون اساسی ترکیه با نبود نمایندگان کُرد با اکثریت آراء تثبیت کند ؟

آیا این برنامهء ترورها مانند همان کودتای دست پروردهء خود اردوغان که تا کنون نزدیک به صد هزار زندانی و اخراجی و فراری پیامد آن بوده است نیست ؟
2- اردوغان چند بار تاکنون اعلام کرده است، که در مقابل ترور دیروز در ترکیه در پی انتقامگیری و اعمال تلافی جویانه سختی از احزاب و مردم کُرد است، این حرکت خود یک ترور حکومتی تمام عیار نیست ؟ ایا شما فکر میکیند که راه حل این مشکل نسل کشی قومی کُردها میباشد، ایا بمباران کُردها بوسیلهء جنگنده های ترکیه مبارزان کُرد از پای در خواهند آمد ؟ آیا تجاوز به چریکهای زنان کُرد بوسیلهء سربازان ترکیه و بر زمین کشیدن زنان، ترور نظامی و حکومتی نیست؟ کجاست آن غیرت کذابی که تُرکها به آم مب بالند ؟
3- من بر این باور دارم که مردم کُرد به هیچ عنوان هیچگونه تروری را تحمل نخواهند کرد و مخالف با هر گونه ترور میباشند و حاضر نیستند که یک قطره خون از سرباز و شهروندان تُرک ریخته شود، این حکومت ترکیه است که بیش از نیم قرن این مردم را وادار کرده است که اسلحه بدست گیرند، کجا حکومتهای ترکیه از روشهای دمکراتیک برای حل مسئله کُردها پیشقدم شده است و مردم کُرد نپذیرفته اند. در کجای جهان 150 نماینده ملّتی را از مجلس اخراج، از حقوق محروم و رهبر آنها را به زندان می اندازد !. جامعه تُرکی با دمکراسی سر سازگاری ندارد و حیات خویش را فقط و فقط در خشونت، ریا و دغل بازی، رانت خواری از مردمان دیگر از جمله ایران، از مافیایی اقتصادی و با ترور و زندان و سایر اعمال غیر دمراتیک می بیند.
4 – آگر آقای علی خامنه ای همدست اردوغان نیست، باید سریع در مقابل گروهی که به رهبری ترکیه در سمینار سوئد بر علیه تمامیّت ارضی و امنیّت ملّی کشور ایران قدم برداشته است واکنش نشان دهد. اوّلین واکنش هم این است که از احزاب کُردی و از جنبش دمکراتیک مردم کُرد در ترکیه و منطقه حمایت کند، این عمل حروف الفبای سیاست ورزی و توازن قدرت سیاسی است. هر نشست و سمیناری که تُرک تباران ترتیب دهند، تحت رهبری خامنه ای و اردوغان است.

5- صندوق پستی و پنهان خامنه ای و اردوغان در سوئد آقای علیرضا اردبیلی است که پشت صحنه و در حاشیه سمینارهایی را بنام سعید عزیزی که یک مغازهء موبیل و تلفن همراه فروشی دارد بر علیه ایرانیان و به حمایت از علی خامنه ای و اردوغان ترتیب میدهد،
آخر یک موبیل فروش بازاری کجا و مرکز مطالعات تبریز کجا ؟!!! یک مرکز مطالعاتی کارشناسی و تخصص میخواهد، و نه یک موبایل فروش، البته چنین فروشگاه و مغازه های که وابسته به حکومتها و سازمانهای اطلاعاتی هستند را همه میشناسند.