Skip to main content

همنشین بهار... خیلی ممنون از

همنشین بهار... خیلی ممنون از
lachin

همنشین بهار... خیلی ممنون از این مقاله بسیار با ارزش.1-.شما را به تکنیک جدید عکس برداری ( Femto- Photography) که با یک تریلیون قطعه در هر ثانیه که در انیستیتو تکنولوزی ماساچوست MIT امریکا به وسیله پروفسور ( رامش راسکار) تحقق یافته است , دعوت میکنم. با این روش عکس برداری , شما حرکت نور را به بر جسمی می تابد را مشاهده خواهید کرد. شما حتی فوتون های معلق در هوا که به وسیله اشعه یک لیزر ایجاد شده است را خواهید دید.
https://www.youtube.com/watch?v=qdKEYw-HHAE
2- کسانی که با علم فیزیک نجومی تا اندازه ای آشنای دارند می دانند که اولین کسی که نظریه (( بیگ بنگ )) را به میان کشید یک « کشیش مسیحی بنام ژرژ لومتر بلژیکی Georges Lemaître, » بود که در سال 1929 این نظریه را ارائه داد , و می کفت که جهان در حال ( توسعه ) است. این سال های هست که انیشتن هنوز به جهان Steady State مثل ( فرد هویل )

باور داشت که در سال1933 نظریه اش را عوض کرد.
in 1933, Einstein himself admitted that he was wrong and embraced the proposals of Lemaître. “This is the most beautiful and satisfactory explanation of the creation of the universe I’ve heard,” the German physicist is said to have remarked in 1933, after a chat with the priest.

حتی ژرژ لومتر ( ضریب توسعه کهکشهان ها ) هم محاسبه کرده بود که بعدآ به (( Hubble constant )) معروف گردید.این کاربری که انتقاد از مقاله شما با بردن اسم های همچون اما حسین و امام مهدی میکند شاید باور نکند که اگر علم را از دین جدا بکنیم به نفع هردو خواهد بود. همانطور که ژرژ لومتر نظریه بیگ بنگ را پیش پاپ برد . .3- از عجایب نور خورشید این است که هرچند که فوتون های رها شده از سطح خورشید تقریبآ 8 دقیقه و 20 ثانیه طول میکشد تا به زمین برسد ولی این ها همان فوتون های هستند که تقریبآ 150 هزار سال پیش در مرکز خورشید تولید شده اند. یعنی نور خورشیدی که امروز بر روی زمین میتابد فوتون های هستند که که بین 100-150 هزار سال پبش ایجاد شده اند. چرا؟ اگر فوتون های ساخته شده در مرکز خورشید در یک خط میستقیمی حرکت کرده تا به سطح خورشید برسند, تقریبآ 2 ثانیه طول میکشد که این مسافت را طی بکنند, ولی این فتون ها بخاطر جذب و دفع شدن میلیارد ها میلیارد بار, حرکت (( زیگ زاگی ) پیدا میکنندو این باعث میشود که مدت زمان رسیدن این ها به سطح خورشید تا بیش از صد هزار سال طول بکشد...AMAZING.....
4- هر چند که سرعت نور ثابت است ولی در دو پدیده فیزیکی , سرعتی بالاتر از سرعت نور امکان پذیر هست یکی در دوره ]Inflation درست بعد از بیگ بنگ و دیگری Quantum entanglement هست که اگر دو ذرّه بنیادی باهم (( تنیده )) شوند و بعد جدا شوند , اندازه گیری در ذرّه بنیادی اول « تاثیر آنی» خواهد داشت در ذرّه دوم علی رغم اینکه این دو ذرّه بنیادی هزاران سال نوری از همدیگر جدا باشند. یعنی ( اطلاعات ) ذرّه اول با بیشتر از سرعت نور به ذرّه دوم انتقال خواهد یافت. این پدیده برای انیشتن غیر قابل تصور بود و به آن "spooky action at a distance" می گفت تا به آن حدی که اظهار میکرد فرمولهای فیزیک کوانتمی تمام نشده است.
(Einstein referring to it as "spooky action at a distance")[4] and argued that the accepted formulation of quantum mechanics must therefore be incomplete.
جا دارد که با لینک پائینی به این پدیده بیشتر پی ببریم.
https://www.youtube.com/watch?v=PWuCXcoXNts
بااز هم خیلی ممنون از این مقاله با ارزش و منتظر مقاله های علمی بیشتر هستیم.