Skip to main content

جناب peerooz

جناب peerooz
Anonymous

جناب peerooz

بازی با واژه‌ها نمی‌تواند حقیقت یک مسئله را پنهان نماید. عنوان این نوشتار "تاملی بر نژادپرستی در ایران و راهکاری بر حل مساله اقلیت های ملی" می‌باشد که شما هم به قول خودتان بارها از «ناسیونالیسم» و «پان» صحبت نموده‌اید که پیش انداختن موضوع بی‌ربط «آتاتورک» نیز نشان می‌دهد که فعالیت ملی‌گرایانه‌ی تورک‌ها را برابر با پان‌تورکیسم می‌دانید و به همین دلیل بارها «حق تعیین سرنوشت» و «تجزیه‌طلبی» را در کنار هم به کار برده‌اید برای مثال نوشته‌اید "این روزها حق تعیین سرنوشت و تجزیه‌طلبی مد است (نقل به مضمون)" یعنی از نظر شما مطالبه‌ی حق تعیین سرنوشت برابر با تجزیه‌طلبی می‌باشد.

اینجا صحبت بر سر مطالبه‌ی «یک حق مسلم» است و قلمداد نمودن دفاع از این «حق مسلم» به عنوان «تعصب» به دلیل آنست که فعالان حرکتی ملی تورک آزربایجان جنوبی از نظر اصول و مبانی تفکری متضاد با عیران‌گرایان وابسته به سیستم «پان‌فارسیسم» مانند شما دارند.

همانگونه که بارها نوشتم مشکل شما فقط و فقط «حفظ طمامیط عرظی عیران» است اما برای ما فعالان ملی، «طمامیط عرظی عیران» مانع دستیابی آزربایجان جنوبی به «حق تعیین سرنوشت خود» می‌باشد.

آن کلماتی که شما اسمش را "ساده" می‌گذارید برای ما یک مسئله‌ی بسیار حیاتی است. البته من هرگز قصد مجاب نمودن شما که مطالبه‌ی حق مسلم تعیین سرنوشت را برابر با «تعصب» می‌دانید ندارم.

شما یک متعصب پانفارسیست هستید که حاکمیت فاشیسم ف-ا-ر-س در عیران را با تمام وجود پذیرفته‌اید اما «تعصب» خودتان را به من ربط می‌دهید.

گویا در ادبیات شما مفهوم «تعصب داشتن» و «طلب حق» یکیست!

من فکر می‌نمایم شما خودتان هم توانایی درک «کلمات ساده‌تان» را ندارید چه برسد به من!