Skip to main content

جناب نادر خان تنها به قاضی

جناب نادر خان تنها به قاضی
peerooz

جناب نادر خان تنها به قاضی رفته و ظاهرا راضی برگشته اند.
ایشان بدون ارایه ماخذ میفرمایند " سیاه پوستان و دو رگه ها در میان جمعیت یازده میلیونی کوبا دارای اکثریت هستند.....". به گزارش ویکیپدیای انگلیسی, کوبایی های امریکا, ۶۲ در صد کوبایی ها را سیاه آفریقایی میدانند در حالی که آمار رسمی خود کوبا سفید پوست ها را ۶۵ درصد گزارش میکند. ( احتمالا ایشان آمار کوبایی های امریکا را موثق تر از آمار خود کوبا میدانند ). تحقیقات ژنیتیکی اتوزومی نشان میدهد که ۷۲ درصد کوبایی ها از نژاد اروپایی و ۲۰ در صد آفریقایی میباشند. تحقیقات بیشتر حاکی از آن است که کوبایی ها از نظر ژن پدری ۸۲ در صد اروپایی و ۱۸ در صد آفریقایی اند.

اینکه بیسوادی در کوبا ریشه کن شده است برای ایشان ظاهرا اهمیتی ندارد بلکه ایشان نگران آنند که مخارج این کار " چه اندازه از بودجه ی سرمایه داری دولتی کوبا را در خود می گنجاند " ؟!!!

جناب نادر, در کوبا تحصیل به ضرب دیکتاتوری اجرا شده و مخارجی ندارد. بقیه " بودجه ی سرمایه داری دولتی کوبا " نیز در حساب های فیدل کاسترو در بانک های سوئیس ذخیره شده است !!!

میفرمایند " در کوبا دگرباشان جنسی همواره با سرکوب روبه رو بوده اند " این در حالی ست که کوبا از اولین کشور هایی بود که همجنسگرایی را قانونی کرد و در رابطه با آن جوکی ساخته بودند که به رائول کاسترو که بر خلاف فیدل قیافه چینی دارد لقب "la china" یعنی خانم چینی داده بودند چون شایع بود که رائول " مفعول " میباشد.

و من مطمئن نیستم که چقدر از ادعای " در فرانسه بهداشت و درمان رایگان است و همه ی افراد جامعه حق معالجه و استفاده از داروهای مورد نیازشان را دارند " درست باشد. در باره گران بودن داروهای ضد سرطان در کوبا باید توجه داشت که ۷۰ در صد داروهای مورد نیاز در کوبا ساخته میشود و ۳۰ در صد بقیه باید به قیمت گزاف از خارج تهیه شود که از عهده کشور فقیری چون کوبا بر نمی آید. البته در کشور های همسایه نظیر هائیتی و جامائیکا و پرتو ریکو نه تنها مانند کوبا تحصیل و بهداشت و درمان و داروهای ضد سرطان مجانی ست بلکه به واسطه وفور آزادی و دمکراسی " سندیکاهای قدرتمندی [ نظیر آنچه که ] از اوایل سده ی بیستم میلادی در کوبا وجود داشت " نیز وجود دارد و در نتیجه از فقر و بیکاری و بیسوادی در آنها خبری نیست !!!