Skip to main content

وزارت کشور آلمان: عضویت در

وزارت کشور آلمان: عضویت در
Anonymous

وزارت کشور آلمان: عضویت در گروه پ.ک.ک جرم است

سخنگوی وزارت کشور آلمان با اشاره به این که پ.ک.ک در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار دارد، هرگونه عضویت در این گروه را جرم دانست.



یوهانس دیمروت سخنگوی وزارت کشور آلمان در یک نشست مطبوعاتی در خانه رسانه برلین در پاسخ به سوالی در مورد تدابیر پلیس و دولت آلمان برای جلوگیری از اقدامات گروه تروریستی پ.ک.ک جهت جذب نیرو و پول در این کشور گفت: "برای کسب اطلاع از تدابیر کنونی وتدابیری که قرار است لحاظ شود باید به گزارش اداره فدرال نگهبانی از قانون اساسی در این مورد مراجعه کنید.

ادامه سخنان سخنگوی وزرات کشور آلمان در این نشست مطبوعاتی به شرح زیر است:

"گروه پ.ک.ک در فهرست گروه های تروریستی این کشور قرار دارد. از این رو هرگونه عضویت در آن جرم محسوب می شود. آلمان یک کشور فدرالیست و تدابیر اتخاذ شده توسط پلیس در محدوده اختیارات ایالت ها قرار دارد.

در گزارش نهاد مذکور یک سری اقامه دعاوی و روند دادرسی در مورد اعضای پ.ک.ک ذکر شده است. اخیرا یک عضو DHKP-C نیر دستگیر شده است. این اقدامات نشان می دهد که آلمان و ترکیه در سطوح مختلف با یکدیگر همکاری های فعال دارند. همکاری بین المللی برای مبارزه با تروریسم در چارچوب قوانین انجام می شود.

همکاری ترکیه و آلمان در یک سطح مطلوبی قرار دارد و آنکارا یک شریک بسیار مهمی برای برلین به حساب می آید. باید از تمام امکانات این همکاری به بهترین نحو استفاده کرد. واحدهای امنیتی دو کشور در روزهای آغازین امسال، دیدارهایی در سطح کارشناسی داشتند. مبارزه بین المللی با تروریسم محور اصلی این دیدارها بود".

گفتنی است که در همین راستا، اولریکه دمر، سخنگوی دولت آلمان نیز اعلام کرده که در گفتگوی تلفنی شب گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، تعمیق همکاری ها در حوزه مبارزه با تروریسم مورد تأکید قرار گرفته است.

او با بیان این که همکاری های دو کشور در رابطه با موضوع مذکور عمیقا ادامه دارد، گفت: راه‌های تعمیق و تمرکز بیشتر بر این همکاری‌ها با ترکیه بررسی خواهد شد.