Skip to main content

مطلبی کە بە خواندش می ارزد ،،

مطلبی کە بە خواندش می ارزد ،،
جمال

مطلبی کە بە خواندش می ارزد ،،،،،،،،، مصطفی چالیشکان، رئیس پلیس استانبول از احتمال دست داشتن بخشی از بدنه دولت در انفجارهای استانبول خبر داد. بمب های استفاده شده در استانبول به هیچ عنوان نمی تواند دست ساز بوده و ساخته شده در کارخانه های تسلیحاتی دولتی هستند، افزود: ماده هیکسوژن ماده ای است که تنها در انحصار نیروهای نظامی ترکیه است. بمب منفجر شده از مهمات دولت و نیروهای مسلح ترکیه است. این نشان دهنده حمایت هایی از داخل دولت در این بمبگذاری است.

به گزارش روزنامه جمهوریت، مصطفی چالیشکان، رئیس پلیس استانبول که در محل انفجار بمب در نزدیکی ورزشگاه ودافون آرنا بشیکتاش با خبرنگاران سخن می گفت طی سخنانی مهم اعلام کرد: بر اساس آزمایشات صورت گرفته بمبی که چند روز پیش در این محل منفجر شد از ماده منفجره ای به نام هیکسوژن (RDX)، تی ان تی و 3 ماده شیمیایی دیگر تشکیل شده بود.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که این نوع بمب ها به هیچ عنوان نمی تواند دست ساز بوده و ساخته شده در کارخانه های تسلیحاتی دولتی هستند، افزود: ماده هیکسوژن ماده ای است که تنها در انحصار نیروهای نظامی ترکیه است. بمب منفجر شده از مهمات دولت و نیروهای مسلح ترکیه است. این نشان دهنده حمایت هایی از داخل دولت در این بمبگذاری است.

همچنین به نقل از روزنامه آکشام ترکیه، دِوریم توسون اوغلو، از روزنامه نگاران این روزنامه در خبری عنوان کرده است: بمب منفجر شده در بشیکتاش ترکیه یک بمب ساخته شده در کارخانه های تسلیحاتی دولت ترکیه است. این نوع بمب ها توسط دولت کد گذاری و ثبت می شود. قطعا در این بمب گذاری حمایت های دولتی نیز صورت گرفته است.