Skip to main content

اینجانب قصد پاسخگویی به

اینجانب قصد پاسخگویی به
کیانوش توکلی

اینجانب قصد پاسخگویی به جناب م.ف.سخن که همان فرشاد بیان است را ندارم چرا که نه فدایی خلق ام و نه حتی اطلاعیه فدائیان در مورد 21 آذر را خوانده باشم؛ در اینجا فرصت را غیمنت می شمارم تا تبعیضی که توسط ایشان علیه ایران گلوبال صورت گرفته را مجددا بیان کنم. فرشاد بیان سر دبیر گویا ، در مصاحبه ای گفته بود :«سياست گويا فراهم ساختن امكان انتقال سريع و آزاد اطلاعات است كه در اين راستا عدم اهانت يكي از ملاك‌هاي ما براي نشر مطالب گوناگون است»
سایت ایران گلوبال هم در سال 2006 فرهنگ گفتگو نامیده می شد در لینک دونی گویا قرار گرفت ولی دو سال بعد به دلیل نا معلوم از لینک دونی گویا حذف شدیم و بار ها من و همکاران سایت به گویا امیل زدیم و از طریق دوستان هم پیغام فرستادیم ولی همگی این تلاش ها بی نتیجه ماند.

دلیل اش را از طروق دیگر جویا شدیم ، تا« کشف » کردیم که حذف ما به دلیل طرح مسایل اتنیکی _ فرهنگی بود .
واقیعت این است که تبعیض در سیاست گویا در لینک دونی ان نهفته است . بطور مثال از صد ها سایت و وبلاگ مناطق اتنیکی ایران( کردها ، ترک ها ، بلوچ ها ؛ ترکمن ها وعرب زبان ها )حتی یک سایتی از آنان را در لینک دونی خود قرار نداده است و سایت ایران گلوبال هم بعنوان یک سایت فارسی زبان سراسری صرفا بخاطر طرح خواسته های مناطق اتنیکی ایران ، مورد غضب قرار گرفته است . سیاست تبعیض آمیز لینک دونی گویا بر اساس تبعیض علیه تنوع اتنیکی _ فرهنگی ایران را می باید افشا کرد و به مراجع بین المللی شکایت کرد . چشم پوشی در این عرصه ، سکوت در مقابل سانسور و تبعیض اشکار سایت گویا ، نادرست است . . بررسی سایت های لینک دونی گویا ، نشانگر ان است که ترتیب آن بر اساس تولید، کیفیت ویا رده بندی اینترنتی آن انتخاب نشده است . بررسی های من نشان می دهد که لینک بر اساس تفکر سیاسی ، ارتباطات شخصی و مناسبات شخصی صاحب گویا یعنی جناب اقای فرشاد بیان تنظیم شده است .
گویا مبدل به یک سایت تجاری شده است که مبالغ هنگفتی چه به صورت کمک های نهادهای بین المللی در دفاع از حقوق بشر ایران و چه بصورت پذیرش آگهی تبلیغی نسیب صاحب این سایت کرده است . اینجانب مطلقا انتقاد و ایرادی به در امد های صاحب گویا ندارم و به قول معروف نوش جان اقای فرشاد بیان ... دنیای بیزینس و تجارت بخشی از واقیعت های فضای مجازی است ولی علیه تبعیض و ساسنور در «لینک دونی گویا » به اعتراض خود ادامه خواهیم داد.