Skip to main content

جاودان باد یاد شهید به خون

جاودان باد یاد شهید به خون
بهمن موحدی(بامدادان)

جاودان باد یاد شهید به خون خفتۀ خلقِ ایران "شکرالله پاک نژاد".
رفیق جانباخته "شکرالله پاک نژاد" یکی از شجاع ترین و آگاه ترین و قاطع ترین مبارزین ایران در دوران شاه خائن و همچنین در دوران خمینی خون آشام بود او نماد کامل یک مبارز سوسیالیست و فدائی مردم بود. در یکی از روزهای تابستان سال 1353، گارد ضدشورش شهربانی در زندان قصر مستقر می شود و محوطۀ زندان را به اشغال خود درمی آورد و مامورین زندان تمامی زندانیان سیاسی را به حیاط زندان منتقل می کنند؛ دراین هنگام سرهنگ زمانی و سرهنگ محرری شروع به صحبت می کنند و سرهنگ محرری خطاب به زندانیان سیاسی می گوید که بله تعداد زیادی از شما نادم و پشیمان هستید ولی می ترسید اظهار ندامت کنید. من به شما اعلام می کنم که اگر می خواهید آزاد شوید یواشکی با ما تماس بگیرید! ابتدا مسعود رجوی صحبت می کند و اعتراض خود را بیان می دارد و سپس شکرالله پاک نژاد صحبت می کند -

وخطاب به سرهنگ محرری می گوید که : «"شما که ادعا مي کنيد تعداد زيادي از زندانيان نادم و پشيمانند ، لطفا مرا جزو آن دسته به حساب نياوريد که من نه تنها پشيمان نيستم بلکه خوشحال هم هستم که در دادگاه دفاع کرده و زندان ابد گرفته ام ، خوشحالم که چنين شخصيتي دارم که ميتوانم در مقابل شما بايستم و اگر دستم برسد و زورم برسد ، ضديت خودم را با شماها ادامه هم ميدهم "
هنوز صدای شکرالله پاک نژاد به گوشها می رسد، هنوز پیامش در رگهای جنبش جاری است، می جوشد و می خروشد. مسعود رجوی پس از شهادت پاک نژاد در سال 60 گفت : «"با شهادت پاک‌نژاد، خلق ما یکی از رشیدترین فرزندان مبارزش، انقلاب ما یکی از ارزنده‌ترین رهبرانش، سازمان مجاهدین، یکی از صمیمی‌ترین و غمخوارترین هم‌ زنجیران، همرزمان، و همسنگران و مشوقان انقلابی خود رااز دست داد. اگر‌چه یقین دارم که راهش، همچون نامش هر روز درخشنده‌ تر و تابنده‌ تر تا قله پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت"»
سرانجام در یکی از روزهای مردادماه سال 60، در جریان تماسهای سازمان مجاهدین خلق ایران با انقلابی بزرگ، شکرالله پاک نژاد، جهت پیشبرد امور ”شورای ملی مقاومت“ ، وی پس از خاتمه ملاقات با یکی از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق، در یکی از پایگاههای حفاظت‌ شده سازمانی، در طول مسیر بازگشت، مورد شناسایی گشتیهای مزدور خمینی خون آشام قرار گرفت و دستگیر گردید.
پس از اسارت شکرالله پاک نژاد، اقدامات گسترده‌ یی از جانب شورای ملی مقاومت در سطح بین‌المللی برای نجات جان او صورت گرفت، اما سرانجام روز 28 آذر 1360 پیرکفتار خون‌آشام جماران خمینی جلاد، حکم اعدام پاک‌ نژاد را صادر نمود و او را به شهادت رساند. پس از شهادت شکرالله پاک نژاد, لاجوردی قصاب گفت : «"کسی که شاه می گفت نجس نژاده ، ما کشتیم"» لازم به توضیح است که پس از دفاعیۀ پرشور شکرالله پاک نژاد که سند مشروعیت مبارزۀ قهرآمیز و انقلابی و مسلحانه علیه رژیم وابستۀ شاه و دادخواهی خلقی بود که به آنها عشق می ورزید، شاه خائن با بی شرمی «پاک نژاد» را نجس نژاد نامید!
مرگ بر رژیم جمهوری اسلامی