Skip to main content

بنظر میرسد که جناب دیرنج مین

بنظر میرسد که جناب دیرنج مین
peerooz

بنظر میرسد که جناب دیرنج مین ائللی مانند بسیاری دیگر بی اختیار و با وسواس قهری Obsessive-Compulsive disorder به هرچه نام ایران و ایرانی ست حساسیت داشته و به همیناندازه به شمال اروپا و ناتو ارادت دارند. ایشان چند وقت پیش در باره گرفتاری بلوچ ها و حمله ناتو به لیبی و عراق و افغانستان و غیره فرمودند عراق و لیبی, فرهنگ و شعور استفاده از فرصت را نداشتند که مانند افغانستان [ علاوه بر رفاه و آزادی ] 5 ملیون دختر هم در مدارس آن مشغول تحصیل اند. !!!

بهر حال مراسم یلدا و یا ساتورنالیا Saturnalia و یا Winter Solstice و یا همانطور که جناب lachin در پای گفته خانم هما ارژنگی به درستی گفته اند " « اینکا های » امریکای لاتین مخصوصآ کشور ( پرو) که بنیان گذاران اولین فرهنگ بومی این قاره بشمار میروند , [ هم ] جشنی با نام جشن INTI RAYMI دارند

که همان winter solstice و یا شب چلّه معروف است ." , یک پدیده جهانی ست که در نواحی مختلف دنیا به انواع گوناگون برگزار میشود و اثبات یک نفی دیگری نیست.

اینک جناب دیرنج مین ائللی از گفته بیرونی و سعدی و حافظ و ده ها شاعر و شواهد تاریخی مبنی بر قدیمی بودن یلدا در ایران را نادیده گرفته و می خواهند با ویدئو یک خانم تی تیش مامانی لابد از شمال اروپا و ناتو, ثابت کنند که یلدا از " کشفیات " " اجداد مردمان شمال اروپا " بوده و ایرانی ها میخواهند " از آن در جهت تحکیم پروژه ملت سازی آغاز شده از زمان رضا شاه استفاده " نمایند.

جناب جناب دیرنج مین ائللی به قول معروف چیزی بگو که بگنجد و جز این چه بگویم که " صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد - ورنه اندیشه این کار فراموشش باد". خداوند از خزانه غیب خود شفا بدهد.