Skip to main content

جناب yaradiciliq سلام،

جناب yaradiciliq سلام،
بهنام چنگائی

جناب yaradiciliq سلام،
نه جانم چنین نیست! سرمایه داری درنده ی نئولیبرالیسم جهانی ـ ایرانی شما بهتر از خودکامگی فامیل کیم یونگ های کره ی شمالی ِغارنشین نیست و همه ی تان با اندکی تفاوت در نوع آن، یکدست دشمن بشرِ ساده لوح و فرمانبردار هستید. من با هر سیستم دیکتاتوری سرمایه، و اشکال استبداد کره ی شمالی ها و ستمکارهای مذهبی ـ ایدئولوژیکی مخالفم.

بارها نوشته ام که تئوری مسخره ی پایان تاریخ فرانسیس فوکویاما، و نظریه ی ستردن مرگ طبقات و همزمان انحطاط جنگ طبقاتی او، سست تر و چندش انگیزتر از آن است که به نقد مارکسیستی کشیده شود. او بسان شما و همفکران مشابه از سایش و کاهش طبقات مسلط اجتماهی گفت که می بایست به سود لایه ی میانی و فربه شدن آن و مرفه تر شدن زندگی نوع انسان بینجامد؛ نه که نینجامید، بلکه قطب 8 نفری ثروت ثروتنمدتر، و قطب 99% کار و طبقه ی کارگر فقیرتر و گرسنه تر و بیکارتر شد.

جناب yaradiciliq لطفا از بردباری من سوء استفاده نکرده و به من با این روش "ارباب رعیتی" خود گوشزد آقا بالاسری ندهید و خود را با این شیوه ی مانوفاکتوری تحقیر نکنید. به نظر من شایسته است که شما هرچه شفاف تر به ابراز نظرهای سراست تر خود بپردازید تا من نیز دیدگاه هایم را پیرامون آنها بازتابدهم.

اما صمیمانه از شما بعنوان یک انسان می خواهم که چشمان و گوش های تان را هرچه بیشتر به روی واقعیت های موجود جهان نابرابر طبقاتی بازکنید تا روشن تر درد بی درمان کارمزدان و تنگدستان و نداران چپاولشده را ببینید. و فریادشان را با وجدان بیدار، مسئول و همدرانه آشکارتر بشنوید.

مرا و دیدگاه های بقول شما بی هوده ام را ول کنید؛ گور پدر من کمونیست و برابریجو. از خودتان بگوئید که شما برای این سرکوب ها، ستم ها، بی عدالیتی ها و استثمارهای هولناک و بسیار بی رحمانه چه پیشنهادها و راهکارهائی دارید؟

بد هم نیست که بدانید در تشریح جایگاه لایه های میانی مورد نظر شما، و از نظر ما مارکسیست ها این نیروی گسترده نیز بسان طبقه ی کارگر ناگزیراست زندگی خود را از طریق فروش " کار فکری و یدی" اش امرار معاش کند و طبعا بدین خاطر جزو طبقه ی کارگر محسوب می شود.
باسپاس