Skip to main content

اسامه

اسامه
Anonymous

اسامه

اعراب آذربایجان را خیلی دیر تسخیر کردند. و از مناطق دیگر ایران از جمله خراسان به آنجا حمله کردند. یعنی از مدت‌ها قبل در مناطق دیگر ایران ساکن بودند و می خواستند به آذربایجان نیز دست پیدا کنند. در زمان صفویان گروه هایی از لبنان به آذربایجان آمدند. اما آن ها در اصل از فنیقی ها هستند. بیهوده گویی را کنار بگذارید.
همۀ ژنتیسین‌ها موطن اصلیJ2 Y-DNA قفقاز می‌دانند که با تمرکز 30-40 در صدی تیره غالب Y-DNA را تشکیل می دهد در حالیکه بجز اصفهان حضور J2 در جنوب و شرق ایران بین 5 تا 10 درصد است. علت حضور بالای J2 در اصفهان، مهاجرت اجباری مرزنشیان شمال غرب در دوران سلطنت شاه عباس صفویست که از سرحدات دولتین صفویه و عثمانی بدلائل نظامی کوچانده شدند.
حتی دومین هاپلو گروپ Y-DNA غالب در آذربایجان نیز G2 بوده و با مناطق جنوب و شرق ایران بسیار متفاوت است. محققین آنتروپولوژیست اولین موتاسیون G2 را در قفقاز شناسایی کرده اند.
G2 هاپلو گروپY-DNA بخش بزرگی از جمعیت گرجستان، آذربایجان شمالی و جنوبی و آناتولی, توسکانی ایتالیا, ساردنی, را تشکیل می دهد. هر چند گستره این تیره در برخی از مناطق آذربایجان تا 40 درصد است و غالبترین هاپلو گروپ را تشکیل داده است اما فی المجموع و در کل آذربایجان J2 با اختلاف کمی غالب است.
از دیگر هاپلوگروپهای Y-DNA موجود در آذربایجان و دیگر سواحل جنوب غربی خزر I می باشد که به وایکینگ معروف است که درحدود 2 تا 10 درصد جمعییت را شامل می شود اما در شرق و جنوب فلات ایران اثری از آن نیست.