Skip to main content

جناب سازاخ, بعد از مدتها غیبت

جناب سازاخ, بعد از مدتها غیبت
peerooz

جناب سازاخ, بعد از مدتها غیبت,کامنت اخیر شما مرا بر آن داشت که بر محتویات آن کامنتی اصولی بنویسم. بارها گفته ام که نقشه دنیا همیشه به این شکل نبوده و همیشه به این شکل نخواهد ماند؛ "کل شیء هالک الا وجهه " که " وجهه " باید خداوند باشد, اگر به خدا معتقدید.

کسی بر عاج فیل سوار نمی شود, بهتر است از برج عاج پایین آمده و همراه شویم. " ایران یک مچموعه انتزاعی است که[ از صفوی و قاجار ترک و ترکمن ؟ ] به رضا خان میر پنج " نیمه ترک - پسر عباسعلی خان (دادش بیگ ) از مهاجران بادکوبه - رسیده و رضا خان میر پنج به پیروی از آتاتورک سعی کرد آنرا به صورت ترکیه آن روز در آورد.

" دنیای دیجیتال " هم با دنیای غیر " دنیای دیجیتال " فرقی ندارد چون " دگنک " قدرت های بزرگ است که " سرنوشت ملت ها " را اقلا در خاورمیانه تعیین میکند. تاریخ چند قرن گذشته شاهد این مدعا ست.

آرزوی همه افراد خوش نیت دنیا اینست

که طوایف و اقوام و ملت های گوناگون با یکدیگر در صلح و صفا به سر برند و از بروز اختلاف و جنگ بین آنها جلوگیری شود. سال ها پیش ملت های اروپا به جنگ دائمی بین خود پایان داده و به صلح صفا بین خود رسیده اند و متاسفانه آلت دست و پیاده نظام امریکا شده اند. ایران نمونه کوچکی از اتحادیه اروپاست که در آن اقوام و " ملت " های گوناگون - اجبارا و یا به اختیار - قرن ها در کنار کم زیسته و اختلاط یافته اند. بجای سنگ اندازی و ایجاد تفرقه بکوشیم که این اختلاط و همزیستی, مسالمت آمیز باشد. " ز فکر تفرقه باز آی تا شوی مجموع - به حکم آنکه چو شد اهرمن سروش آمد ". در غیر این صورت احتمالا سر نوشت ما شبیه عراق و سوریه و غیره خواهد بود. شاد و سالم باشید.