Skip to main content

با همين ديدگان اشک آلود

با همين ديدگان اشک آلود
بهمن موحدی(بامدادان)

با همين ديدگان اشک آلود
از همين روزن گشوده به دود
به پرستو، به گل، به سبزه درود
نگاه آخوند به تاریخ و فرهنگ و آیین‌های ایرانی، به ویژه آن بخشی که ریشه در دوران پیش از اشغال ایران توسط عرب‌ها دارد، نگاهی تیره و منفی است. مکتب منحطی که خود غرق در آلودگی به خرافات و موهومات است ، و تنها یک نمونۀ آن را می‌توان در وجود بیش از 11 هزار امامزاده در کشور یافت ، این آیین‌ها را خرافات، آتش پرستی، گبری، مجوسی و... می‌نامد. آخوند مرتجع مرتضی مطهری، نظریه‌ پرداز رژیم اسلامی که ملا خمینی خون آشام او را «میوه عمر» خود می‌نامید درباره آیین‌های نوروزی که با «چهارشنبه سوری» آغازمی شود و با «سیزده بدر» به پایان می‌رسد می‌گوید: «نیاکان ما درگذشته چنین می‌کردند، ماهم چنین می‌کنیم. چهارشنبه آخرسال می‌شود، بسیاری از خانواده‌ها، که باید بگویم خانواده احمق‌ها... آتشی روشن می‌کنند، هیزمی روشن می‌کنند... از

روی آتش می‌پرند:‌ای آتش، زردی من از تو، سرخی تو از من. آه این چقدر حماقت است. خوب چرا چنین می‌کنید؟ آقا یک سنت است مال ما مردم، ازقدیم پدران ما چنین کاری می‌کردند. شما می‌بینید یک کار احمقانه است، دلیل خریت پدران شما است، رویشان را بپوشانید. چرا دومرتبه این سند حماقت را سال به سال تمدید می‌کنید. این فقط یک سند حماقت است».
گذشته ازاینکه اهانت‌های موجود در یاوه گویی‌های این آخوند مرتجعِ رژیم اسلامی لایق ریش خود او و همفکرانش است، این نیز درخور توجه است که این‌ها را کسی می‌گوید که مذهب غرق در موهومات و خرافاتش برپایه «حدیث و روایت» یعنی اینکه پیامبر و امامان چه کردند و خوردند و گفتند ، و لذا ماهم باید همانها را بکنیم و بخوریم و بگوییم ، بنا شده است!
اما، به رغم همه این مخالفت‌ها و دشمنی‌ها، نوروز با پیام زیبا و خردبارش راه خود را از ورای افت و خیزهای تاریخی و گذشت سده‌ها و هزاره‌ها گشوده و با سرافرازی پیش رفته است. با سپری شدن هرزمستان، نوروز زیبا و پرمعنا به جلوه‌گری و زیبایی پراکنی می‌پردازد و روسیاهی را برای تاریک اندیشان بدخواه می‌گذارد.
ازسوی دیگر، جای آن دارد که ولی فقیه ارتجاع خامنه ای جلاد، به عنوان متولی پس راندن و بی‌اعتبارساختن نوروز و دیگر آیین‌های ایرانی، ازخشم و غیظ بترکد که می‌بیند مردم ایران این آیین های زیبا را پاس می دارند.
به امید سرنگونی هرچه سریعتر رژیم ضدبشری و پلید جمهوری اسلامی بدست خلق قهرمان ایران و آغازی نو سرشار از امید و شور و نشاط و مهربانی و امنیت و صلح و آزادی و عدالت .