Skip to main content

آقای محمد امینی گرامی , به

آقای محمد امینی گرامی , به
بهمن موحدی(بامدادان)

آقای محمد امینی گرامی , به هیچ وجه قرار نیست که مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران، رژیم پلید آخوندها را با یک نیروی سیاه قومی جایگزین کنند. مرز سرخ مجاهدین، جدایی طلبی و تجزیۀ ایران است . مجاهدین به خودمختاری و حق تعیین سرنوشت و اتحاد داوطلبانۀ خلقها در چارچوب تمامیت ارضی ایران معتقد هستند. در طرح مجاهدین برای مناطق خودمختار از جمله آمده است که : «"" زبان فارسی، در مناطق خودمختار نیز مانند دیگر مناطق ایران، زبان رسمی است و در مدارس همراه با زبان مادری آموزش داده می‌شود. مکاتبات ادارات مناطق خودمختار با مرکز و سایر نقاط ایران و نیز با ادارات وابسته به دولت مرکزی در منطقۀ خودمختار به زبان فارسی صورت می‌گیرد.""» و یا اینکه : «"" بهره‌برداری از منابع طبیعی و ثروتهای عمومی کشور که اهمیت سراسری دارند در صلاحیت دولت مرکزی است که به نفع همۀ مردم ایران صورت می‌گیرد.""»
مجاهدین به سیستم فدرالی مدرن

اعتقاد دارند و به شدت با سیستم فدرالیسم قومیتی مخالف هستند و ناسیونالیسم قومی را نفی می کنند. سیستم فدرالی اگر بر مبنای قومیت باشد، جامعه ایران بایستی حدود 50 سال در یک جنگ خونین و ویرانگر قومی فرو رود تا تازه مرز اقوام مختلف ساکنش مشخص گردد. ایران یک جامعه ادغام شده است. در سیستم فدرالی چگونه مرز قومی قومیتهای ساکن تهران را میشود تعیین کرد؟ این کار به هیچ وجه امکان پذیر نیست . شهرهای که بخشی از جمعیتش فارس زبان، بخشی دیگر ترک یا کرد هستند چگونه بین جنگ سالاران قومی تقسیم میشوند. ترک قشقایی در اطراف شیراز و یا کرد بیرجند را کجا بایستی آوار کرد؟ تهران متعلق به چه قومی خواهد شد. ارومیه کرد است یا ترک. شیراز متعلق به فارس زبان است یا ترک قشقایی؟ اگر ایده قومی در ایران غالب شود، هر جنگسالار قومی ای به تلاش برای پاکسازی قومی و گسترش قلمرو حاکمیتش خواهد افتاد و جوامع ضعیفتر غیر خودی همجوار را پاک سازی خواهد کرد.
در کشورهای آلمان و کانادا و آمریکا، سیستمشان فدرالیسم قومی نیست. فدرالیست در آن کشورها یعنی کسی که طرفدار یکپارچگی کشور و هم زیستی همه شهروندان آن جوامع هستند. سیستم فدرال کانادا و آلمان و آمریکا، ایالت های مستقل را در یک فدراتیو متحد کرد. به هیچ وجه به معنا تمرکززدایی مرکزی نیست. سیستم فدرالی که فدرالیستچی های قومیتگرای ایرانی تبلیغ می کنند در بهترین حالت، دولتهای کنونی عراق و یا سیستم غیرمتمرکز سومالی میتواند الگویش باشد .
سازمان مجاهدین خلق ایران و شورای ملی مقاومت به هیچ وجه اجازه نخواهند داد که پس از سرنگونی رژیم پلید آخوندها ، پروژۀ امپریالیستی تجزیه و بالکانیزه کردن ایران عملی شود، شک نکنید.