Skip to main content

جناب ائلیار

جناب ائلیار
Anonymous

جناب ائلیار
نقطه نظرهای جالبی البته دارید و بسیار انسان دوستانه ولی متاسفانه ایده آلیستی و نشدنی است. چرا؟
- شما به دنبال انسان طراز نوین در جامعه عقب مانده ایران میگردید تا آنگونه که شما میخواهید تفکر و رفتار بکند. البته با پیشرفت تکنولوژی روبوت سازی این مسئله در کشورهای پيشرفته به زود میسر خواهد شد!
از این شوخی که بگذريم تز هومانیسم رهایی بخش شما در حد تز باقی مانده و در این سایت خاک خواهد خورد. مثل زبان اسپرانتو که کامل بود و هدف زیبایی داشت ولی به جایی نرسید. علتش هم این است که هر چیزی که بخواهد در این دنیا کاربرد و دوام داشته باشد باید مورد استقبال و استفاده مردم قرار گیرد. غیر از احزاب محیط زيست در دنیا و سوسيال دمکراسی هومانیسم حتی در مانيفست احزاب هم یافت نميشود. جامعه ایران که پس معرکه است...

انسانها محصول محیط هستند. ما که در خارج ایران زندگي میکنیم اینرا به خوبی می ببینیم. سالها ميگذرد تا یک انسان خاور میانه ای در غرب کمی معتدل شود. بعضی ها هیچوقت تغییر نمی کنند. اینرا از کامنتهای فاشیستی در این سایت میبینید. حال شما میخواهید ترکها یکشبه تغییر کنند. این نشدنی است.
- ناسیونالیسم الزاماً مقوله ای منفی نیست. اگر بر علیه ملت دیگری نباشد و در راه احقاق حقوق یا دفاع در جنگ بکار گرفته شود ( شوروی در جنگ جهانی دوم) مثبت هم است. هدف ما نجات آزربايجان و دفاع از آن است نه نجات بشريت.
- مقایسه شرایط آزربايجان/ ایران با هند و آفریقای جنوبی غلط است. گاندی با یک کشور اشغالگر خارجی مبارزه میکرد.
دستگاه دولتی هند وابسته به کارمند های محلی بود و گاندی از این مسئله استفاده کرد و مبارزه منفی را بکار برد.
در آفریقای جنوبی بیش از 90% مردم سیاه یا غیر سفيد بودند و به مثابه اردوی ماندلا عمل میکردند.
- این شرایط در آزربايجان/ایران مهیا نیست. زمان هم همان نیست. در مقابل دشمن مسلح و زیاده خواه دنبال عیسی مسیح گشتن و فعال سیاسی طراز نوین ساختن به بیراهه کشاندن حرکت ملی است.
بنظر میرسد استقلال طلبان در اکثریت باشند. فدرالیسم در ایران میسر نیست. یک آزربایجان جنوبی دیکتاتوری هم بهتر از وضعيت فعلیست.