Skip to main content

1- گفته اند « ترک گلو بال»؛ «

1- گفته اند « ترک گلو بال»؛ «
آ. ائلیار

1- گفته اند « ترک گلو بال»؛ « فارس گلوبال»؛ اجازه بدهید منهم بگویم« دموکرات گلوبال». البته به صورت « نسبی»؛ که دموکرات مطلق عملا وجود خارجی ندارد.
2- « نقد» در هر جریانی لازم و رهگشاست. لطفاً سعی نکنید « دهان نقادان را ببندید که تلاشی عبث است و نشدنی». و نشانه ی استبداد و دیکتاتوری.
3- نقد علنی وقتی رهگشاست که از لابلای « مسایل شخصی» گذشته و آنها را در قالب مسایل مهم « نظری-عملی » مطرح کند. و از دادن احکام کلی خود داری نماید.
یعنی مسایل « خصوصی» بعد « نظری-عملی» دارند، لازم است جهت پیشروی و رهگشایی ، همین بعد مورد بحث و نقد و کندوکاو قرار گیرد. و جزء و کل مد نظر باشد.

اینکه فلانی و بهمانی چه با من کرده مشکلی را حل نمی کند. نهایتش آن است که از چنان کس و جمعی کناره گیری میکنم.
اما مورد بحث قراردادن « ریشه های نظری و عملی و خصوصیات متناسب با مبارزه» ضروریست و باید مورد گفت و گو قرار بگیرد.
4- ایراد ها و نواقص پاره یی و بخشی را نباید عمومی یا شامل حال « همه» کرد. حکم های کلی در این موارد نمی توانند درست باشند.
5- مسئله ی عدم امکان همکاری( به صورت نسبی)، یا نظری و عملی، بین بخشی از فعالان ما، از مسایل مهم جنبش رفع تبعیض است که مانع تشکیل جبهه متحد آذربایجان است. جا دارد این مشکل دقیق تر شکافته شود. تا شاید راه حلی بیابد.
6- این مشکل «عدم همکاری افراد و گروهها باهم» در محیط ما ، بخشی از مشکل عمومی جامعه کلنگی ایران است. که در بعد بزرگ همه با آن درگیرند و عمر داعش شیعه هم بدین علت طولانی شده است.
----
7- برخورد و متد گوناز به نقدها و افراد، و متقابلا نقد افراد به مشکلات، از دید من نادرست اند .
برخورد گوناز در این نوشته، نقد نیست، نمایش سرشکستگی کامل و عدم توانایی نقد است.
همینطور «متد مخالف» آن نیز نمی تواند نقد به حساب آید.
یعنی برخورد طرفین، از نقد، فرسنگها دور است. با اینهمه لازم است طرفین حرفشان را بزنند.