Skip to main content

نشریات دانشجویی، فعالیتهای

نشریات دانشجویی، فعالیتهای
Anonymous

نشریات دانشجویی، فعالیتهای فرهنگی داخل، سایتهای خبری و تحلیلی، تلویزیونهای اینترنتی و تلویزیون ۲۴ ساعته گوناز، هر یک به نوبه خود نقش تاثیر کننده ای در بیداری ملت آذربایجان داشته اند و هیچکدام نباید تخریب شوند. جریانی مرموز در حال ریشه دواندن نفاق و چند دستگی بین فعالین آذربایجانی به فعالیت خود شروع کرده است. به راحتی ملموس است که گوناز هدف اصلی و اولی این جریان است. با شناختی که از گوناز دارم و تجربیات دهه اخیر نشان می دهد که گوناز، این حملات را نیز دفع خواهد کرد اما دشمنان آذربایجان حداقل موفق شده اند که از خود ما کسانی را بر علیه حرکت ما به کار گیرند. لوایی در حال باختن هر آنچه جمع کرده بود است اما باخت لوایی همانند باخت هر یک از فعالین ، باخت ما نیز خواهد بود. با تمام کمبودهایی که گوناز دارد، بزرگترین مدافع حقوق ما و بهترین وسیله آگاهی مردم ما بوده است. مقاله اخیرآقای لوایی،

"عربده كشى لمپنيسم در حركت ملى"، کل حرکت را زیر سئوال برده و رهبران حرکت را تحقیر کرده است. کل مقاله پر از تهمت، افترا و انگ زنیهای عجیب است اما حیرت آورترین قسمت آن دفاع آقای لوایی از جنون در مقابل عقلانیت است.ایشان در مورد عقلانگی چنین می نویسند "... در عاقلانگى بسته هستى و بسته بندى مى شوى.....عاقلانگى بسته بندى ات مى كند و مثل كادويى شيك جلوى رئيس و ارباب و اسپانسورت مى نهد. در عاقلانگى آنكه در صحنه است خودش نيست، بلكه تصوير قرار و مدار پشت پرده هاست."
یعنی هر کس عاقلانه عمل کند حتمأ در خدمت کسانی، رژیمی، نهادی و.. هست و جاسوسی می کند. پس بهتر است جنون و دنیای خیالاتی را ترجیه داد.
وی در کل عقلانیت را رد کرده و در دفاع از جنون چنین می فرمایند: "در جنون، ول و رها مى شوى. بى خيال چپ و راست و بالا و پايينت هستى. باز و آزاد و بى پرده اى. جلوى پرده و پشت پرده ندارى. هر كجا و هر وقت كه خواستى لخت مى شوى و دراز مى كشى. دست به بينى ات فرو مى برى و چركاب درونت را بدون ترس از " زير نظر بودن" به بيرون مى ريزى. "
حال آیا ما دنبال عقلانیت باشیم یا در دنیای جنون ایشان چرک آبهای درونی وی را تحمل کنیم که دست به بینی فرو برده و بدون ترس و با افتخار تمام بیرون می ریزد؟