Skip to main content

حزب توده مینویسد (بیانیهٔ

حزب توده مینویسد (بیانیهٔ
Anonymous

حزب توده مینویسد (بیانیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودهٔ ایران: حزب تودهٔ ایران حملهٔ موشکی ایالات‌متحده به سوریه را محکوم می‌کند!
منتشر شده در - فروردين 19, 1396
در بامداد روز جمعه، ۱۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۶، و درحالی‌که یک روز پیش از آن جلسهٔ "شورای امنیت سازمان ملل"- به‌منظور بررسی جزئیات استفاده از سلاح‌های شیمیایی در درگیری‌های نظامی بین ارتش سوریه و تروریست‌های مسلح در شهر"خان شیخون"- بدون رأی‌گیری به پیش‌نویسی دربارهٔ قطعنامه‌های پیشنهادی در مورد این رویداد پایان یافته بود، ایالات‌متحده تهاجمی نظامی به سوریه را آغاز کرد. به‌باور حزب تودهٔ ایران، این تهاجم تجاوزکارانهٔ آمریکا به سوریه- به‌بهانهٔ پاسخ دادن به حملهٔ شیمیایی‌ای مشکوک و درعین‌حال غیرقابل‌دفاع در "ادلب"- برخلاف چارچوب‌های تمامی قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.)

سایت مجاهدین خلق مینویسد (سناتور جان مک‌کین رئیس کمیته امور نظامی کنگره آمریکا در مورد حمله موشکی آمریکا به سوریه گفت: شروع خوبی است و اسد با دست خود سوریها برکنار خواهد شد

وی که با سی.ان.ان مصاحبه می‌کرد افزود: ”به نظرم ما بایستی به مردم سوریه کمک کنیم، هم‌چنانکه الآن داریم به آنهایی که به باز پس‌گیری رقه مشغولند کمک می‌کنیم... بشار اسد به‌دست نیروهای آمریکایی خلع نمی‌شود، بلکه با نیروهای آموزش دیده و مجهز ارتش آزادی سوریه از طریق منطقه امن“ خلع می‌شود.

سناتور جان مک‌کین افزود: ”تنها دلیل باقی ماندن امروز بشار اسد در قدرت، روسیه و رژیم ایران هستند و قطعاً به‌دلیل خود سوریها نیست، و من فکر می‌کنم ضربه آمریکا شروع خوبی است و پیام به‌غایت مهمی را ارسال می‌کند و من خوشحالم که رئیس‌جمهور دست به این کار زد. اما این گمان که این همه چیز است و موضوع فقط یک ضربه به یک فرودگاه است، به صراحت بگویم که این تفکر اشتباهی است“.

وی تأکید کرد: ”من امیدوارم که ضربات آمریکا افزایش یابد تا ببینیم چه واکنش‌هایی در پی دارد، موضوع الآن مربوط به کسانی است که 8سال است از دست بشار اسد رنج می‌کشند، بدون هیچ پاسخ واقعی، بگذار موضوع را گام به گام نگاه کنیم، اما مطمئنیم که این گام درستی بود“.)