Skip to main content

No Comment

No Comment
Anonymous

No Comment

گوناز تی وی: نخست وزیر اسرائیل به مناسبت سالگرد 25 امین سال از برقراری روابط دیپلماتیک با آذربایجان شمالی، با ارسال نامه ای به دفتر ریاست جمهوری آذربایجان شمالی، از الهام علی اوف به منظور سفر به اسرائیل به طوری رسمی دعوت به عمل آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «آذر دیلی» بنیامین نتانیاهو با ارسال نامه ای به الهام علی اوف و با بیان اینکه اسرائیل "افتخار" دارد که یکی از اولین کشورها در به رسمیت شناختن آذربایجان شمالی محسوب می شود، گفته« در طول 25 سال گذشته کشور ما یک رابطه محکم و بر اساس دوستی واقعی بین مردم یهودی با آذربایجان برقرار کرده است. همچنین آذربایجان با هماهنگی ای که در ادیان دینی ساکن در این کشور به وجود آورده مدلی از ادیان برای کشورهایی که رقابت های قومی و مذهبی دارند است».

نخست وزیر اسرائیل در این نامه با اشاره به سفر دسامبر سال گذشته خود به باکو، خطاب به رئیس جمهوری آذربایجان شمالی نوشته است« من و همسرم هرگز مهمان نوازی فوق العاده و مهربان شما را فراموش نخواهیم کرد، همچنین در آن دیدار ما شاهد تحولاتی در بین روابط کشورم با آذربایجان بودیم، به اعتقاد من آن دیدار تا حد بسیار زیادی به گسترش بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه های گوناگون کمک کرده است».

نخست وزیر اسرائیل در این نامه به امضای چهار تفاهم نامه همکاری در سفر خود به باکو نیز اشاره کرده و آنها را "مشارکت قدرتمند" نامیده است.

لازم به یاد آوری است که در جریان سفر نخست وزیر اسرائیل به باکو، چهار قرارداد غیرنفتی از جمله در حوزه کشاورزی بین طرفین امضا شد.

بنیامین نتانیاهو در پایان نامه با بیان اینکه خواستار عمق بخشی بیشتر در روابط اسرائیل با آذربایجان شمالی است نوشته« من مشتاقانه منتظر گسترش و عمق بخشیدن به همکاری نزدیک با شما در سال های پیش رو هستم، لذا از این فرصت (25 امین سالگرد برقرار روابط بین اسرائیل و آذربایجان شمالی) استفاده می کنیم و از شما به منظور سفر به اسرائیل و جبران مهمان نوازی سخاوتمندانه شما دعوت می نمایم».

گوناز تی وی