Skip to main content

1-در مورد « روش » ایران

1-در مورد « روش » ایران
آ. ائلیار

1-در مورد « روش » ایران گلوبال در رابطه با نظریات و گروه های سیاسی توجه به این نکته لازم است :
درایران گلوبال همه ی گرایشهای به اصطلاح«راست و چپ و میانه» می توانند مطالب خود را منتشر کنند.
افراد نیز میتوانند نقد خود را بیان کنند.
شاه پرست، کمونیست، مذهبی، غیر مذهبی، مخالف تبعیض ، موافق تبعیض، استقلال طلب، تمرکزگرا، فدرالیست و غیره تا حدی که ایران گلوبال امکان دارد می توانند نظرات خود را بیان کنند. روشن است که ساماندهی همه ی این گرایشها از عهده ی یک نفر خارج است.عملا مدیر سایت مسئول همه ی این مسایل است و همکاران « تنها مسئول مطالب خود» می باشند.

مطالب گاها از دید طرفین« اتهام دار و توهین» آمیز است.ولی متاسفانه سایت تاکنون موفق نشده به خاطر وجود برداشتهای متفاوت از توهین و اتهام اصول مشخصی را پیاده کند.
از این رو کسانی سایت را ترک گلوبال، فارس گلوبال، دموکرات گلوبال و گاها نیز« توهین گلوبال» نامیده اند.
و بهر صورت هر چه هست همین است که می بینید.

2- نکته ی دیگر مربوط به موضوع اتنیکی ست. در این موضوع گرایشهای مختلف و متضاد وجود دارد. برخی گرایشها دوست دارند فعالیت اتنیکی را« ملک خود» بدانند و هر طور دوست دارند با آن برخورد کنند. این و آن را داخل و خارج حرکت بدانند یا ندانند. به خدمت یا خیانت متهم کنند.
هر فعالی را که خواستند از آن خود بدانند و نخواستند جز خرابکاران قلمداد کنند. « مرزهای ممنوعه و غیر ممنوعه » تعیین کنند و اعمال نمایند. و اعمالی مانند اینها انجام بدهند.

3- آنچه در قسمت دوم آمد قابل تفکر است. اگر خوب و مثبت است ادامه بدهید ولی اگر غلط است اعمال خود را تغییر دهید.

4- از دید من اعمال بخش دوم ، بسیار منفی ست و غیر قابل دفاع.
همه ی گرایشها حق دارند هر طور صحیح میدانند عمل کنند و هیچ مرز ممنوعه ای نمی توان برای دیگران ترسیم کرد که دیکتاتوریست. کسی بر استبداد توجه نمی کند. چیزی را که یکی خیانت میداند دیگر خدمت خالص حساب میکند. بهتر است سعی نشود از موضع « ملک و مالکیت و انحصار» به تلاش جریانهای مختلف رفع تبعیض برخورد شود. بهتر است به نقد نظری تکیه شود.
هر جریانی نظر و متد و تلاش خود را دارد و به سهم خود برای رفع تبعیض در آذربایجان تلاش میکند. و دوست دارد
در شرایط عذم تبعیض و برابری و آزادی زندگی کند.