Skip to main content

جناب محسن کردی سلام؛

جناب محسن کردی سلام؛
بهنام چنگائی

جناب محسن کردی سلام؛
دوست گرامی!
من تحت هیچ شرایطی بخودم این حق را نمی دهم که کسی را امر و نهی کنم. در مورد آقای رضا پهلوی هم بهمین شکل هست.

لیکن این حق را بخودم و هرکسی بدون هیچ اگر و امائی می دهم که آزادانه، و همزمان مسئولانه منتقد دیدگاه های موجود کل مخالفان چپ تا راست باشد. و بسهم خود تلاش کند راه های موفق دیالوگ ضد استبدادهای شاهی و شیخی را طی کرده و آگاهانه .و متمدنانه دیدگاهش را به بحث مشترک گذارد. و با نگرش های خود و دیگران ِمخالف، بتواند نفس اشتباه ها و آسیب پذیری های تاکنونی مان را شناخته و به یاری همگانی، و توسط بردباری دمکراتیک، نتایج نظری خود را به چالش اجتماعی کشانده و با راه حل های خاص خود و شنیدن نگاه های مخالفان، مبارزه ی ضداستبداد را به یاری اراده ی توده ها رشد داد و فرابرویاند.

در این راستا شما بهتر از من می دانید که چپ هرگز در بساط قدرت سیاسی نبوده و بنا بر این پاسخگوی فجایع فراوان موجود هردو ساختارها نیز نیست. تازه یادمان نرود که همین چپ ها و کمونیست ها اولین قربانیان سرکوب های شاه و شیخ بوده اند.

بهررو، تنها با این راهکار درست گفتمانی ست که می توان جنبش های رنگین اپوزیسیون را در مسیر همکاری های مبارزاتی فعال ساخت و امکان گذر از رژیم را میسر کرد.

در این راستا هیچکس بر دیگری برتریی ندارد و دلیلی هم وجودندارد به همدیگر برچسب ناروازنیم. ما همه حق برابر آزادی عقیده، بیان و داشتن وجدان داریم.

بگذاریم راهبردهای سیاسی همه ی ما، در دست نقدهای جدی بهتر پالوده شوند تامگر سرآخر مفید بحال بیداری وجدان ها و جنبش مردمی طبقاتی 99%ها باشند. این شیوه ی درست می تواند داد و ستد فکری را بین همه ی علاقمندان به فردای آزاد، مردمی و برابر ممکن ساخته و نوید یک جامعه ی روشنگر، متفکر و پلورال را نشان بدهد.

با سپاس