Skip to main content

1 - شما گفتید سیاست غولها و

1 - شما گفتید سیاست غولها و
Anonymous

1 - شما گفتید سیاست غولها و غرب حمایت از اسلامیسم و ناسیونالیسم است. البته که چنین است. اسلام فاشیسم عریان و آشکاری است و کسی جز سرمایه داران، صاحبان پول و سرمایه نفع و سودی در آن ندارند. اما در مورد ناسیونالیسم موضوع متفاوت است و جای بحث است. ناسیونالیسم بد است اما به قدرت رسیدن آن در مناطقی با تمام بدی هایش به نفع ملتی معین تمام میشود. مثال بزنم. در کردستان عراق دو حزب ناسیونالیستی حزب دمکرات و اتحادیه میهنی توسط غولها و غرب به حاکمیت رسیدند و دولتی نیمه مستقل دارند. در کردستان سوریه هم چنین است در فلسطین، اسکاتلند هم چنین است. آیا این وضع بهتر از تحت سلطه بودن نیست؟ آیا ناسیونالیسم بد و کثیف باعث نشده ملت تحقیر شده و استعمار زده کرد تا حدودی به آزادی ملی برسد؟
چه خوب است که چپها و نیروهای دمکراتیک مبارزات ملی را رهبری کنند اما اگر چنین نباشد و تنها ناسیونالیستها رهبری

مبارزات را با کمک غولها و شیطانها بدست بگیرند و استقلال را به ملت شان فراهم سازند . آیا کسب استقلال ملی برای یک ملت با کمک غولها و با رهبری ناسیولیستهای بد و حتی فاشیست به ضرر آن ملت است؟
2 - نوشتید: "برای حل تضاد تاریخی « دولت و جامعه» ، و رسیدن به دموکراسی مستقیم ، لازم است ، اداره ی جامعه، نه به دست دولت، بل به خود جامعه محول و سازماندهی شود. "
اولا کسی هست که در فکر حل این تضاد باشد؟ ثانیا چگونه و تحت چه نظام سیاسی و اقتصادی اداره جامعه بدست مردم شپرده شود؟ آیا تحت نظام سرمایه داری این طرح شما عملی و امکان پذیر است؟