Skip to main content

ادامه کامنت قبل:

ادامه کامنت قبل:
اسامه

ادامه کامنت قبل:
تاریخ 12000 ساله ایران مرکزی : یزد - کاشان ، کرمان
12 تا 8000 سال پیش : استفاده از گوشت شکار و پس از صرف گوشت ، استفاده از پوست ، شاخ و استخوان شکار رایج بوده است ؛ که این موضوع توجه ما را به نقش تاریخی میمند شهربابک و سوابق دشت کالمند جلب می کند . سنگ تاریخی میمند و نقاشی های ارنان شاید شواهدی از آن دوره باشند .
*
10000 سال پیش ، عبور انسان کرومانیون(نام یکی از نژاد های کنونی انسان هم همین است) از ایران که بنظر می رسد از جمله مسیری از سرخس کنونی به طرف شهداد ؛ میمند ، مهریز ، مرو دشت ، و... داشته است

10000 سال پیش شروع به آرد کردن و له کردن که شاید با ایجاد و نام شهر های ارت ( شهداد کنونی در نزدیکی کرمان ) ، ارتاکان ( اردکان ) و هرات بی ارتباط نبوده باشد .
*
10000 سال پیش : گرم شدن زمین و بالا آمدن سطح آب ها که سبب پذیرش و اسکان بیشتر جمعیت در ایران کنونی شده است .
*
9000 سال پیش : شروع ساخت چکش هائی مسی بوده است که نظر مطالعه گر را به معادن سطح الارضی یا تقریبا" سطح الارضی مس در انارک و سرچشمه بر می گرداند .
* 9000 سال پیش : شروع یکجا نشینی و ساخت خانه هائی روستائی در کوههای ( شیرکوه ، کرکس ، و... ) ایران ؟ .
*
9000 سال پیش : صدور گوسفند از ایران
*
8300 سال پیش سالهای شروع استفاده از کرجی و بلم برای تجارت از راه رودخانه ها بوده است ، و آیا در رودخانه ی در آن روزگار پر آب « پائین در » یزد هم ؟
*
7000 تا 5000 سال قبل : ذوب مس ، در انارک ، سرچشمه و... ؟
*
7000 سال قبل : صدور سرامیک از سیالک کاشان ؟
*
6000 سال قبل : صدور اسب از آسیای میانه به ایران ؟
*
5500 سال پیش : کشف شراب در اثر تخمیر و وجه تسمیه میمند شهربابک ؟ .
*
4000 سال قبل : آشور مرکز تجارت جهان بود و می توان گفت ایران آنروزگار که از تعدادی از ایلات و روستاها تشکیل می شد با نوعی کدخدا محوری ( دولتشهر گونه )جزء حکومت پیشدادیان و کیانیان بود که آشور را تصرف کرده به همین نام آشور حکومت می کردند ؛ و بعید نیست که پادشاهی بزرگ از سلسله ای پیوسته به آنان به نام دقیانوس نیز به مرکزیت کوههای خبر در جنوب کرمان ، سلطنت می کرده است .