Skip to main content

اردوغان برای قطع محور

اردوغان برای قطع محور
Anonymous

اردوغان برای قطع محور شاهناهمه خوان و ارمنی و قندیل باید از مراکز تولید چین که همگی در منتهای شرق چین هستند اتوبان و خط آهن بطول چند هزار کیلومتر با هزینه چند هزار میلیارد دلار! تا خود استانبول بکشد و پوشاک و دیگر تولیدات چینی را با چند برابر قیمت حمل با کشتیهای غول آسا به ترکیه حمل کند و مهر ساخت ترکیه به آنها بچسباند و به اروپا صادر کند و همان قطار را دنده عقب به ایران بفرستد تا شاید بخاطر کاهش تعرفه پوشاک و نساجی ترکیه که توسط تورکان تهران نشین به رفقای استانبولی داده اند پولی به جیب بزند
آخر مرد حسابی راه آهن در برای حمل و نقل دریایی چه جایگاهی دارد که به خودتان وعده راه ابریشم از چین به ترکیه و از آنجا به شمال افریقا می دهی؟
الان ارتباط جهوری باکو با نخجوان تنها از مسیر ایران انجام میشود که مفت و مجانی با لغو روادید یک طرف از طرف ایران برای رفاه حالا تورکان بین دو منطقه تردد میکنند!

به نویسنده مقاله :
اتفاقا برای ترکیه هم یک آذربایجان شیعه ضعیف در چارچوب مرزهای ایران مناسب است که از آنها بعنوان لولوی سر خرمن در برابر ایران استفاده کنند. استقلال آن و اتحادش با باکوی شیعه خطری برای ترکیه سنی خواهد بود!
خیلی از علویهای ترکیه ترک زبان هستند و توسط دولت سنی ترکیه شهروند درجه دو شناخته میشوند حال تصور کن رفتار آنها با ترکهای شیعه با زبانی که برایشان غریبه است و آن را نمی فهمند چه خواهد بود.
شما که از جمعیت چند ده میلیونی تورکها می گفتید چه شده خود را در منگنه کرد و ارمنی احساس می کنید؟!!