Skip to main content

چه مسایلی از آذربایجان نباید

چه مسایلی از آذربایجان نباید
آ. ائلیار

چه مسایلی از آذربایجان نباید در سایتها مطرح شود؟
1- مسایل شخصی افراد نیاید مطرح شود( آنچه به بیوگرافی فردی افراد مربوط است ) . در مورد نویسندگان و هنرمندان و شخصیتهای سیاسی تنها با موافقت خود آنها کلیات عمومی در مورد کار و تلاش و زندگیشان میتواند منتشر شود.
2- مسایل داخل گروهی و تشکیلانی که جنبه ی خصوصی خود گروه را دارد. از قبیل اسامی افراد، تعداد افراد، و غیره نباید منتشر شود.

چه مسایلی میتواند و لازم است مطرح شود؟
قبلا به آنها اشاره شد. در کل غیر از دو مورد بالا مسایل دیگر میتواند و لازم است مورد بحث قرارگیرند. اگر شخص خود طرح آنها را مفید تشخیص میدهد.

مقولات دیکتاتوری و دموکراسی ، کار سیاسی ، خصایل مبارزاتی، آسیب شناسی ، و استراتژی و تاکتیک و مانند اینها چیزهایی هستند که بنا به تشخیص خود فرد میتواند در سایتها مطرح شود.
مسئله و ویژگی مهم در سایتهای آذربایجانی « وجود استبداد حاکم» است. این استبداد در خود و میان افراد وجود دارد و در سایتها نیز بازتابش بخوبی قابل مشاهده است. ضرورت دارد سایتهای آذربایجانی « خود را دموکراتیزه کنند».
تحمل کنید و اجازه بدهید یک پان ایرانیست هم مقاله نظری خود را به راحتی در سایت آذربایجانی منتشر کند و از مواضع خود دفاع نماید. همینطور دیگران. حرکت یکطرفه یک نظری ، دیکتاتوری میافریند، بدون اینکه خود شخص متوجه بشود.
منظورم تبلیغات نیست. هرکس میتواند در سایت خودش تبلیغاتش را انجام بدهد ولی طرح «نظر تئوریک» ضرورت دارد در سایتهای آذربایجانی برای همه آزاد باشد.
در هر صورت، و بهر حال، ضرورت دارد سایتهای آذربایجانی خود را بیشتر و بیشتر دموکراتیزه کنند.
این، راه پیش روی جنبش رفع تبعیض در آذربایجان است. و موجب اتحاد و همکاری بیشتر فعالان رفع تبعیض میشود.
و در میان دیگر خلقها نیز همبستگی آفرین است.