Skip to main content

چهارچوب و محتوی فکری و سیاسی

چهارچوب و محتوی فکری و سیاسی
Anonymous

چهارچوب و محتوی فکری و سیاسی "ملتچلیک " , "هویت طلبی" ملغمه ای متضاد و آشفته از اندیشه های ناسیونالیستی است که طرفدارنش شامل مدافعان اصل 15 جمهوری اسلامی، مدافعان عوامل جمهوری اسلامی مثل نادر قاضی گور و ملا حسنی سابق و افراط گرایان بوزقورد و پانترکیست میباشند. بخشی از آنها تشکل و حزب دارند و برای ای کسب قدرت توسط قدرت مردم یا کمک ترکیه و غرب تلاش میکنند.
سالها پیش که حرکتی در میان مردم آذربایجان بود و انتظار قدرتمندی چنبش و تغییر سیاسی در آذربایجان بود. انسانهای قدرت طلب و سودجویی به میدان مبارزه آمدند که برای لیدر شدن و وزیر و ولیل شدن در آذربایجان به هر کاری دست میزدند و رقابت شدیدی در میانشان بود اما اکنون جنبش افت کرده و سود طلبان ناسیونالیست بدنبال بیزنس خود و لاک خود فرو رفتند تا در زمان اعتلا جنبش سر برآورند. در حال حاضر تعدادی همچنان هستند و خود را رقیبان موفق بشمار

میآورند. افکار جاکم بر جنبش ملی آذربایجان در 20 سال گذشته کمتر دمکراتیک بود و افراطیون بر ضد هر گونه افکار آزادیخوانه و دمکراسی طلبی همصدا و متحد بودند. آنها با انتقاد و بیان ضعفها دشمنی کردند تا بعنوان جریان یکتا و رهبری مطلق خود را مستحکم کنند. رهبر شدن، لیدر شدن، مطرح شدن و ریش سفید شدن در جنبش آرزوی بسیاری بود. آنها بی آنکه توانایی سیاسی و توانایی سازماندهی و توانایی مدیریت داشته باشند و حتی بی آنکه انسانی فعال، پرکار، مبارز، صادق و فداکار و از جان گذشته باشند ادعای رهبری میکردند و میکنند. هر کس از این لیرهای بادکنکی و سودجو و افکار شان انتقاد بکند یا میکرد فوری اتهام "مانقورد" و دشمن آذربایجان و دشمن تورک نامیده میشود. امیدوارم آقای بولود به مباحثات انتقادی شان ادامه دهند. ما مشتقانه منتظر این بحثها هستیم.