Skip to main content

ادامه از کامنت قبلی

ادامه از کامنت قبلی
Anonymous

ادامه از کامنت قبلی
--------------------------
9 - آقای لوایی عنوان یا اسم مقاله شان را گذاشتند:" براى ما آزربايجانى ها يك تركيه ى قدرتمند به همه ى جهان مى ارزد".
این آقا همانطور که در بند یک آمد نه تنها در مقاله اش بلکه درعنوان مقاله خود را لیدر، نماینده و سخنگوی آذربایجان معرفی میکند.
برای جنین شخصیت هایی زبان بند می آید و آدم نمی داند چه بگوید.
یک نفر می تواند کشورش را یا زبانش را یا فرهنگ ملی اش را دوست داشته باشد. دوست داشتن زبان و ملت و کشور و فرهنگ خود هیچ ربطی به ناسیونالیسم و فاشیسم ندارد. هر کسی می تواند وطنش یا کشورش را دوست داشته باشد و هیچ اشکالی ندارد، اشکالی ندارد که لوایی هم روستایش، شهرش یا آذربایجان یا حتی ترکیه را هم دوست داشته باشد و خواهان قدرتمندی و رفاه و پیشرفت آنها هم باشد اما اشکال ایجاست که می گوید"براى ما يك تركيه ى قدرتمند به همه ى جهان مى ارزد"

ایشان ترکیه قدرتمند را در یک کفه و همه جهان را در کفه دیگر ترازو قرار دادند. این اشکال بزرگی است . چون لوایی از مرز احساس و عاطفه انسانی گذر کرده و به مرزهای د گزار برتریها رسیده اند. ایشان آشکارا ناسیونالیسم افراطی، ترتری طلبی و فاشیسم تورک را تبلیغ می کنند. برای او ترکیه تحت رهبری فاشیستهای نژادپرست و فاشیست های اسلامی مهمتر از همه جهان، همه کشورها و چندین میلیارد انسان روی کره زمین است. پانترکیسم و بوزقوردیسم چنین است و ذره ای انسانیت و بشردوستی در آن وجود ندارد. وای بحال آذربایجان و آذربایجانیها که چنین کسانی رهبریشان کنند.