Skip to main content

مقاله بلند و بالای آقای علی

مقاله بلند و بالای آقای علی
Anonymous

مقاله بلند و بالای آقای علی سلیمانی دو چیز تاکید را تاکید میکنند:
1- آقای لوایی مریضی طولانی مدت دارند و از نظر روانی تعادل ندارند و نباید به حرفها و نوشته هایش اهمیت داد، چون مریض روحی و روانی است و بگذار هر چه دلش میخواهد بگوید. ایشان این مسئله را از روی دلسوزی رفبقانه مطرح کردند ولی ایشان با این نوشته و نشان دادن وضعیت و شرایط سخت جسمی و مشکلات روانی آقای لوایی اشکارا طرف اوبالی را گرفتند.
ایشان بعنوان رفیق قدیمی و خانوادگی آقای لوایی به ما و همه فعالین سیاسی پیام و اطلاعاتی از وضعیت آقای لوایی دادند و گفتند که من بعنوان دوست روی لوایی و حرفهایش حساب نمی کنم شما هم نکنید و پرونده اش را بعنوان نویسنده و صاحب نظر خط بکشید. شاید آقای لوایی یا خیلی ها بگویند که این نوشته قصد دارد شخصیت لوایی را بشکند. اما آقای سلیمانی بلاخره کارش را مدتها نکرده بود با این مقاله کرد.
2 - در قسمت دوم

نوشته ، آقای علی سلیمانی بعد از پریدن به این شاخه و آن شاخه باز همان نقطه اول بازگشتند و اصرار دارند که بنا به دلایلی مناسب یا بهتر است مقاله آقای لوایی سانسور شود، منتشر نشود و از سایت حذف شود. ایشان به این دلیل خواهان حذف و سانسور دیگران هستند که اوبالی را در نوشته لمپن یا لمپن سیاسی نام بردند. چه اشکالی دارد از او اوبالی انتقاد شود و لومپن نامیده شود و یا لمپنیسم او نقد نقد شود. چرا اوبالی را مقدس می کنید که کسی حق انتقاد از او ندارد و اگر کسی انتقاد کرد چنین و چنان می کنیم. آقای سلیمانی فرق شما با کسانی که مردم را به خاطر انتقاد و به اصطلاح توهین به مقدسات اسلام ، "حضرت محمد" و "امامان" و حتی توهین به خمینی به شکنجه و اعدام میکنند چیست؟
شما بخاطر "توهین به رهبر مقدس" و نقد لمپنیسم اوبالی ترجیح میدهید، درست یا "مناسب" میدانید و بقولی مصلحت میدانید که مقاله لوایی حذف شود. چرا؟ من هم صد در صد با افکار و عقاید لوایی مخالفم، با شما و اوبالی هم مخالفم ولی هرگز طرفدار یا خواهان حذف و سانسور افکار و عقاید شما نمی شوم.
نوشته لوایی باید منتشر میشد چه چیزی را حذف کرده باشد یا نکرده باشد. لزومی هم ندارد آقای توکلی سند بیاورند که چیزی حذف نشده است.
آقای علی سلیمانی در این نوشته بار دیگر افکار غیر دمکراتیک خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند.
در هر حال این مباحثات به بخشی از ما سربازان و توده پایینی ، طرز فکر و وضعیت بخشی از به اصطلاح روشنفکران و نویسندگان و رهبران آذربایجان را شناساند.