Skip to main content

به جهت خنده خوانندگان درباره

به جهت خنده خوانندگان درباره
اسامه

به جهت خنده خوانندگان درباره ادعاهای تورکانه :

ایا میدانید تورکان در هزار سال پیش فوتبال بازی میکردنند و فوتبال ورزشی تورکی است :

تپوک که از فعل تپمک (لگد زدن) آمده است به نظر نویسنده کتاب «هزار سال قبل و هزار سال بعد محمود کاشغرلی و دیوان لغات التورک»، شیوه قدیمی بازی فوتبال بوده است
یک توضیح درباره این جعل
{واژه +ماق و واژه + مکذ یا همان اولماق و اولمک (شدن و کردن ) ) قاعده مندراوردی فرهنگستان زبان تورکی برای جبران کمبود افعال بسیط تورکی است (که در زبان تورکی نیست و این قاعده خاص زبان های تحلیلی است نه التصاقی) که حتی 50 تا هم نیست مانند گلم و گت و یاز اگر باور نمیکنید از یک تورک بخواهید 100 تا فعل بدون مک و ماق برابیتان بنویسد }

خب بگذریم حالا که با جعل لغات در کتاب جعلی دیوان لغات الترک اشنا شدید میرویم سراغ ادامه جوک سال ترکان:
با استناد به کتاب هزار ساله دیوان لغات التورک محمود کاشغرلی، تورک ها نزدیک به هزار سال قبل، نوعی از بازی فوتبال به نام تپوک را انجام می داده اند.
دیوان لغات التورک اولین انسیکلوپدی تورکی می باشد که موضوعات گوناگونی از طب گرفته تا سیاست، حقوق و جامعه شناسی را در بر گرفته است.
در کتاب «هزار سال قبل و هزار سال بعد محمود کاشغرلی و دیوان لغات التورک» نوشته شکری حالوک آکالین، به بررسی بخش های پنهان زندگی تورکها در کتاب دیوان لغات التورک پرداخته شده است.
بنا به کتاب دیوان لغات التورک، تورک ها در حدود هزار سال قبل با ذوب کردن سرب و تبدیل آن به جسمی کروی به نام آغیرشاک و پیچیدن آن در موی بز یا پوششهای نرم، جسمی شبیه توپ فوتبال درست کرده و با آن بازی می کرده اند.
تپوک که از فعل تپمک (لگد زدن) آمده است به نظر نویسنده کتاب «هزار سال قبل و هزار سال بعد محمود کاشغرلی و دیوان لغات التورک»، شیوه قدیمی بازی فوتبال بوده است.
در بخش دیگری از کتاب دیوان لغات التورک نیز از وجود اتو در هزار سال قبل بین تورکان سخن گفته شده است و اینکه تورکها در هزار سال قبل لباسهای خود را اتو می کشیده اند. واژه اتو در دیوان لغات التورک به صورت اتوگ (ÜTÜĞ) به کار رفته است.
همچنین در دیوان لغات التورک آمده است که زنان تورک در هزار سال قبل به اشیاء زینتی و پوشش خود اهمیت خاصی می داده اند. در فرهنگ هزار سال قبل تورکها، سنگهای قیمتی و تزئینی زنان یکی از معیارهای زیبایی آنها بوده است.
در باورهای قدیمی تورکان، برخی از وقایع به قدرتهای ماورائی نسبت داده می شده است و از بارش باران و برف با استفاده از قدرت سنگها سخن به میان آمده است.
بنا به نوشته محمود کاشغرلی، تورکها هزار سال قبل به هنگام روبرو شدن با افراد دیگر، حتی اگر طرف مقابل را نشناسند ابتدا سلام کرده و سپس از تبار وی می پرسند. همچنین در بخش دیگری از دیوان لغات التورک از وجود اسم رمز بین سربازان تورک در هزار سال قبل با واژه «ایم» یاد می شود.
سال 2008 از سوی یونسکو به عنوان سال محمود کاشغرلی و دیوان لغات الترک نامگذاری شده است. محمود کاشغرلی اولین تورکولوگ دارای اثر مکتوب در جهان می باشد. امسال هزارمین سالگرد ولادت محمود کاشغرلی می باشد.
شکری حالوک آکالین رئیس فرهنگستان زبان تورک از طراحی یک وب سایت برای معرفی محمود کاشغرلی سخن گفت. به گفته آکالین، این وب سایت به زبانهای تروکی، انگلیسی، فرانسه، روسی، چینی و لهجه های مختلف تورکی راه اندازی خواهد شد.
محمود کاشغرلی هزار سال قبل در شهر اوپال در 45 کیلومتری شهر کاشغر – که در ترکستان شرقی (مرزهای موسوم به اویغورستان چین) واقع شده است – به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را برای مدتی طولانی در بغداد دنبال کرد و سپس به زادگاهش بازگشت.
کتاب دیوان لغات الترک وی یک دائره المعارف غنی از آداب و رسوم، سیاست، فرهنگ، جامعه شناسی، حقوق، و باورهای مردم تورک در هزار سال قبل می باشد.تی آر تی
یعنی تورکان توپی سربی با حداقل وز 6 کیلو را با پا شوت میکردند و با ماتحت شان گل میزدنند و پا و انجایشان نمیشکست

منابع این جوک:
http://qizilyurt.blogfa.com/post-124.aspx
http://shokufeh.mihanblog.com/post/563
http://medeniyyet.blogfa.com/post-9.aspx
http://www.cloob.com/u/savalan92/122769976
http://salariyan.arzublog.com/post-66975.html
http://www.anadilitv.com/fr/index.php/haber/11569-2014-10-20-14-24-10.html