Skip to main content

آقای ائلیار،

آقای ائلیار،
Anonymous

آقای ائلیار،
باز هم به سئوال اصلی من جواب نداده اید و با کلمات و جملات بازی می کنید، از طرفی دم از آزادی بیان می زیند، از طرف دیگری هر کسی که باب میل شما نمی نویسد تحقیرش می کنید و در عین حال لوایی را تحریک می کنید که به خطاهای خود ادامه دهد. قسمتی از کامنت شما را دوباره تکرار می کنم:
" برخورد کننده هر طور دوست داشت میتواند تجارب خود را فرموله کند ءمثبت یا منفی. تجارب شخصی خودش یک سند است، هر چند شخص برای اثبات آنها سندی نداشته باشد. و ممکن است دارای اتهام به جریانی نیز باشد."
"من اتهامات لوایی را تجارب تلخ شخصی می نامم. بدون اینکه به « نادرستی یا درستی آنها» توجه کنم. و برایم مطرح باشد.
تنها میتوانم بگویم « متاسفم از اینکه ایشان تجارب خوبی نداشته اند». بهر صورت فعال حق این را هم دارد
که تجارب تلخ خود را بگوید همان طور که تجارب شیرینش را بیان میکند."
سئو ال از شما: منطق امر

منطق امر می کند که درستی یا نادرستی هر اتهام باید تحقیق شود اما شما به این امر توجه نکرده آن را بدون تحقیق قبول می کنید. چرا؟

حال ببینیم لوایی چه اتهاماتی زده است که به نظر شما "تجربیات شخصی" و حتی "سند" محسوب می شوند که شما تشویق به نوشتنش می کنید.
اتهام اول: <<بنابراين با صراحت تمام مى گويم كه نبض حركت ما در لايه هاى بالايى، به دست ماموران سازمان هاى امنيتى افتاده است.>>

<<همچنين بر اساس مشاهدات خويش در طول حركت بايد بگويم ما هيچ رسانه و اتاق فكر ملى نداريم چون هنوز فرصت ايجادش را نداشته ايم و آنچه كه هست در اختيار ماموران سازمان هاى اطلاعاتى است.>>

<<ليستى از كسانى كه احتمال دارد توسط اين جريان به انواع و اقسام بيماريهاى خطرناك و كشنده گرفتار شده باشند در دست بررسى است.....به هر حال اين روزها نوشته هايى در دنياى مجازى دست به دست مى گردد كه ادعا دارند جريانى به نخبه كشى در سطح وسيع دست زده است. >>
سئوال از لوایی در مورد اتهام اول: لایه های بالایی حرکت چند نفر هستند وشما از کجا می دانید که همه آنها ماموران سازمانهای امنیتی هستند؟ اگر "تجربیات شخصی" دارید، باید اسم ببرید و مشخص کنید که چه نوع تجربیات شخصی داشته اید وگرنه این اتهام شامل تمامی افراد شناخته شده حرکت می شود.

سئوال از شما: آیا هنوز از این اتهام زنی دفاع و ادامه آن را می خواهید؟ شما در ادامه دادن به این نوع اتهام زنی چه منظوری دارید که خود را به آب و آتش زده و از آن دفاع کرده اید؟

سئوال از لوایی در مورد اتهام دوم : اینکه تمام رسانه ها واتاقهای فکری حرکت در اختیار سازمانهای اطلاعاتی هستند، دلیل، سند و مدرکی وجود دارد؟ رسانه ها و اطاقان فکری حرکت کدامها هستند و مشاهدات شما در مورد کدام نوشته، فایل صوتی و یا ویدئویی بوده است که مطمئن شده.اید. آیا ممکن است که شما "مشاهدات" خود را به همه نشان بدهید تا ما خود نتیجه گیری کنیم؟ یا باید کور کورانه قسم حضرت عباس را قبول کنیم؟

سئوال از شما: آیا خود شما "مشاهدات" لوایی را دیده و به نتیجه رسیده اید یا قسم حضرت عباس ایشان را باور کرده اید؟

سئوال از لوایی در مورد اتهام سوم: "لیستی" دست به دست می گردد که تعداد زیادی از نخبگان توسط جریانی، به انواع و اقسام بيماريهاى خطرناك و كشنده گرفتار شده ا ند و جريانى به نخبه كشى "در سطح وسيع" دست زده است.

آیا ممکن است ایشان حد اقل اسامی ۲۰ نفر از این نخبگان کشته شده را بنویسید (چون لیست "وسیع " است زحمت شما را کم می کیم به ۲۰ نفر) و یا لیست را در همین سایت نشر کنید؟ شما ادعا کرده اید که لیست موجود است و جنایتی در "سطح وسیع" رخ داده است. آ یا ممکن است شما چند نمونه از این " بیماریهای خطرناک و کشنده" را بنویسید؟ اسم مناطق و کشور هایی که این جنایت رخ داده است چیست؟ اینطور که شما ادعا می کنید "جنایتی وسیع" ر خ داده و باید به پلیس خبر بدهیم. درست است که شما این مسئله را فعلأ " ادعا " تلقی می کنید اما تقریبأ قانع شده اید که احتمالأ درست است و تا آنجا که در سایت ایران گلوبال چاپ کرده اید حق داریم جواب این سئوالات را بگیریم.

سئوال از شما: آیا شما نشر چنین شایعات را درست می دانید؟ آیا در این مورد از لوایی سئوالی کرده اید؟ آیا کسی که چنین شایعات بی اساس را پخش می کند، قابل اطمینان هست؟ آیا چنین لیستی وجود خارجی دارد یا ساخته ذهنی عالم جنون است؟

سئوال از ایران گلوبال و تمامی همکاران آن از جمله آ. ائلیار:
شما با نشر و تبلیغ این اتهامات و دفاع از آن، شریک آقای لوایی گشته اید. آیا از لحاظ وجدانی یا قانونی حاظر هستید تا آخر شریک این اتهامات سنگین باشید؟
فرق آزادی بیان و اتهام زدن چیست؟ آیا قوانین اوروپا در مورد اتهام زنی به اشخاص و گروهها را خوانده اید؟