Skip to main content

میگویند در دوران قدیم و در

میگویند در دوران قدیم و در
peerooz

میگویند در دوران قدیم و در سرزمین شاه پریان چیزی به نام دمکراسی وجود داشت که مردم به میل خود و برای سعادت جامعه حکومت مردم توسط مردم و برای مردم را انتخاب میکردند. امروزه در بیشتر نقاط دنیا یا حکومت ها مانند صدام و السیسی و خمینی و غیره خود را با ۹۹ در صد آرا انتخاب کرده و یا مانند امریکا و غیره صاحبان زر و زور ریگان و کلینتون و بوش ها و اوباما و ترامپ را به دست مردم انتخاب کرده و دکراسی بر قرار میگردد. بقیه دنیا هم چیزی بین این دو حالت است.

در ایران و جاهای دیگر مردم به سه دسته تقسیم میشوند؛ یکی آنها که با میل و رغبت در انتخابات شرکت میکنند, دسته دیگر به اجبار برای مهر شناسنامه و " بر خورداری از مزایای قانونی رای دادن " به پای صندوق میروند و دسته سوم هم " ابروی یار در نظر و خرقه سوخته - از دور بوسه بر رخ مهتاب میزنند ". این دسته خرقه سوختگان یا اصلا نمیدانند انتخابات خوردنی ست یا

وشیدنی و یا میدانند و میگذارند که " زلف معشوقه به راحتی بدست دگران " بیفتد. اشتباه نشود؛ این دسته اگر رای بدهند و یا ندهند حکومت آنرا که میخواهد با کمک طرفداراران و مهر شناسنامه خوران از صندوق ۵۱ در صدی بیرون میآورد. پس از سالها این جریان چنان عادی میگردد که برای مردم طبیعت ثانی میشود. حال اگر این گروه واقعا , واقعا هنوز به دمکراسی معتقدند و هنوز خیال میکنند که چنین چیزی وجود دارد برای حصول آن تنها یک راه دارند و آن ( میدانم , میدانم ,من مامور کثیف رژیم ام ) تمریمن دمکراسی با شرکت در انتخابات و انداختن رای سفید در صندوق است. بدون تمرین " هیچ کس در اش خود چیزی نشد " و بدون تمرین اگر دمکراسی را هم در سینی طلا پیش مردم بگذارند نمیدانند که باید آنرا بخورند و یا بپوشند, همان کاری که ۳۸ سال پیش کردند.