Skip to main content

برقراری حاکمیت ملی در

برقراری حاکمیت ملی در
Anonymous

برقراری حاکمیت ملی در آزربایجان ضرورتا به معنای استقلال آزربایجان از ایران نیست. استقلال تنها یکی از صور تظاهر برقراری حاکمیت ملی در آزربایجان است. منافع ملی آزربایجان ایجاب می کند که دارای چهارچوب روابط دوجانبه با تمامی همسایگان خود باشد. فارسها ارمنی ها کردها گرجی ها روس ها و ترکهای آناطولی همسایگان ما هستند و تا ابد خواهند بود. دعوای ما با کسانی هست که مارا میخواهند به زنجیر تهران بکشند و محدود کنند. دوست عزیز اینها مغایر منافع آزربایجان است. اینها مغایر رفاه من و فرزندانم است.

ما ترک ها به عنوان تنها ملتی که بیشترین سابقه حاکمیت بر جغرافیای خارج از سرزمین خود داریم به خوبی می دانیم که چطور با فارس فارس باشیم با کرد کرد باشیم و با ارمنی ارمنی. منتها درگیری زمانی وقوع می یابد که طرف مقابل شروع به گستاخی میکند. مثلا در اوهاماتش فکر میکند ظرف پنجاه سال آزربایجانی ها بدون اینکه خودشان متوجه شوند فارس خواهند شد! یک فارس باید بداند جایگزینی زبان فارسی با ترکی آسیبی جدی به منافع آزربایجان است پس یا خودش را جای دیگری میگزارد و قانع میشود یا برای حفظ شرایط موجود تن به استبداد میدهد. فارس ها تنها مسول شرایط موجود هستند چراکه حاکمیت بر دیگری را بر دموکراسی و آزادی خود ترجیه داده و میدهند.
یک کرد باید بداند مرز آزربایجان با ترکیه حاتز اهمیت استراتژیک و حیاتی برای آزربایجان است. بنابراین یا قانع میشود و حمایت آزربایجان در سایر موارد را میخرد یا توهم کردستان بزرگ اربیل و سلیمانیه را نیز به باد میدهد.