Skip to main content

جناب سازاخ سلام؛

جناب سازاخ سلام؛
بهنام چنگائی

جناب سازاخ سلام؛
نوشنه اید:
تکامل و راه اندازی صنایع غول پیکر بدون بهره کشی و بدون انباشت سرمایه ممکن نیست!

شما بمن پاسخ دهید! تکامل و توسعه و پیشبرد صنایع کلان و پیشرفته چه ربطی به بهره کشی و کارمزدی دارد؟ و بمن بگوئید آیا مفهوم بهره کشی را در علم اقتصاد شناخته اید و گردش سرمایه برایتان چه مفهومی دارد؟ و در پایان روشن کنید که هدف از انباشت ثروت چیست و هم او باید در انحصار کدام جریان و طبقه ی اجتماعی باشد.
و سرآخر بمن بگوئید که درک شما از تولید اجتماعی و اقتصاد کینزی چیست؟

نه دوست من! شما بیرون از زمین و زمانه ی 99%ها زندگی می کنید. چرا؟ چون هنوز پی نبرده اید که حتی اقتصاد نیم بند کینزی ( تاچری) فراموش شده و دولت های رفاه پیشین، سعی داشتند با بگردش درآوردن بیشتر سرمایه و ایجاد رفاه توسط بالابردن سطح خرید، بازار مسکوت دهه های پایانی 2000 را پویا کنند و کردند. اما بحران ادواری

سرمایه، پس از 2007 بشکل متفاوتی پیدیدارشد و ادامه دارد.

ما نه به بهره کشی انسان از انسان، و نه نیاز به تداوم کارمزدی داریم و نه هزگز اجازه می دهیم ثروت اجتماعی که محصول کار کارگران است، انباشت این ثروت اجتماعی در دستان انگشت شماران مفتخور قرارگیرند.

ما می توانیم صنعت و توسعه ی عمومی موجود را بدست خود گارگران بسپاریم و آنرا بهتر از پیش مدرن کنیم. و انگل های بیمار ثروت اندوز را از اعمال اراده ی سیاسی اقتصادی بر اراده و توان اجتماعی طبقاتی مبرا سازیم.

این یگانه راه چاره برای بشریت غارتشده، بی دادرس، خودباور و آرزومند خودگردانی ست. دیر یا زود تضاد منافع تاریخی مردم و تحول شایسته توسط کارگران علیه بیداد سرمایه برپا خواهدایستاد و خواهد توانست توده های زحمتکش را متشکل کند، و راه خود را با همبستگی طبقاتی و سازماندهی مستقل خویش برابر دشمنان طبقاتی اش خواهدیافت. و بشریت لهیده شده را در هرگوشه ی جهان که باشد با مدیریت انسامدارانه ی خود رها خواهدکرد. گارگران نیاز به قیم و ولی ندارند.
باسپاس